عصام العریان:

نقش محمد دحلان در ربودن سربازان مصری/ امارات مسئول تامین مالی عملیات بود

نقش محمد دحلان در ربودن سربازان مصری/ امارات مسئول تامین مالی عملیات بود

معاون رئیس حزب آزادی و عدالت مصر یکی از رهبران سابق جنبش فتح را به دست داشتن در مسئله ربودن سربازان مصری در صحرای سینا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، "عصام العریان" معاون رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر گفت: مسئله سربازان ربوده شده که آزاد شده اند، هنوز حل نشده است.

وی با بیان این مطلب افزود: ما همچنان منتظریم ربایندگان بازداشت شوند و مسئله اصلی که توسعه صحرای سینا است نیز حل و فصل شود.

معاون رئیس حزب آزادی و عدالت "محمد دحلان" یکی از رهبران سابق جنبش فتح را به گسترش اقدامات تروریستی متهم کرد که هدف آنها بر هم زدن امنیت منطقه سینا است.

وی با بیان اینکه دحلان با تامین مالی کشور "امارات" دست به این اقدام زده است، گفت: احتمال دارد وی در مسئله ربودن سربازان نیز دست داشته باشد.

عریان ادامه داد: مشکل منطقه سینا حاصل امروز و حتی دوران حسنی مبارک نیست. بلکه ورود به سینا از زمان "جمال عبدالناصر" تنها با مجوز امنیتی امکان پذیر بود.

وی خاطر نشان کرد: دو دیدگاه درباره تعامل با سینا وجود دارد: یکی اینکه سینا در سایه حملات پی در پی علیه مصر از ناحیه شرق یک منطقه حائل باقی بماند و دوم اینکه توسعه سینا و مانع انسانی بهترین راهکار حفظ امنیت ملی باشد.

 خاطرنشان می شود هفت سرباز مصری ربوده شده در صحرای سینا روز چهارشنبه اول خرداد آزاد شدند. روز پنجشنبه (26 اردیبهشت) سه نیروی پلیس و چهار سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند.

سربازان مصری ربوده شده در یک نوار ویدئویی که در یوتیوب پخش شد از محمد مرسی خواسته بودند مطالبات ربایندگان را محقق کند. آزادی زندانیان سیاسی صحرای سینا به ویژه "شیخ حماده ابو شیته" از جمله خواسته های گروگانگیرها به شمار می رفت.

کد خبر 2062475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha