۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۰

نیکزاد خبر داد:

1.6 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد/ احداث پنج میلیون واحد مسکن مهر شهری

1.6 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد/ احداث پنج میلیون واحد مسکن مهر شهری

خرم آباد- خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از یک میلیون و 650 هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد ظهر شنبه در جمع مدیران دستگاهها اجرایی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 41 هزار و 500 کیلومتر راه در حال اجراست، اظهار داشت: تاکنون بیش از 57 هزار کیلومتر انواع راه در کشور افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 500 کیلومتر آزادراه در کل کشور در دست اجراست، افزود: همچنین در حال حاضر هشت هزار و 500 کیلومتر بزرگراه و 12 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور در دست اجراست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژه های ریلی سطح کشور افزود: در حال حاضر هشت هزار و 500 کیلومتر راه آهن در کل کشور در حال اجراست.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی 10 هزار کیلومتر راه روستایی در کل کشور در حال انجام است.

5 میلیون واحد مسکن مهر شهری در کل کشور احداث شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های مسکن مهر در کشور اشاره کرد و فزود: طی دولت های نهم و دهم بیش از پنج میلیون و 830 هزار واحد مسکن مهر شهری در کل کشور احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این در حالی است که تعداد مسکن های احداث شده در کشور قبل از دولت نهم و دهم سه میلیون و 128 هزار واحد بوده است.

نیکزاد همچنین به پروژه های مسکن مهر استان لرستان اشاره کرد و افزود: بیش از 142 هزار واحد مسکن مهر شهری در لرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه در لرستان افزود: برای احداث واحدهای مسکن مهر در این استان بیش از سه هزار و 880 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

106 هزار واحد مسکن مهر در لرستان افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون 106 هزار واحد مسکن مهر در لرستان افتتاح شده است، عنوان کرد: 35 هزار واحد مسکن مهر دیگر باقی مانده که تا پایان سال 92 به بهره برداری خواهند رسید.

نیکزاد افزود: امروز نیز 15 هزار و 175 واحد مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار خانوار، زیر 25 هزار خانوار و بافت فرسوده در استان لرستان به افتتاح رسید.

وی به تعداد واحدهای مسکن روستایی احداث شده در کشور اشاره کرد و گفت: در طول دولت نهم و دهم دو میلیون و 120 هزار واحد مسکونی در کشور اجرایی شد که از این تعداد یک میلیون و 520 هزار واحد به بهره برداری رسید.

نیکزاد ادامه داد: این در حالیست که تا پیش از دولت نهم تنها 81 هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شده بود که با توجه به آمار یاد شده در این زمینه بیش از 26 برابر کار شده است.

1.6 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای دولت نهم بیش از یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در کشور کم داشتیم.

نیکزاد ادامه داد: این در حالیست که مطابق سرشماری صورت گرفته در سال 90 تعداد 21.2 میلیون خانوار در 21.6 میلیون واحد مسکونی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: با این تفاسیر تعداد واحدهای مسکونی 400 هزار واحد از تعداد خانوارها بیشتر است.

نیکزاد با یادآوری اینکه البته این آمار به این معنی نیست که همه مردم خانه دار هستند، عنوان کرد: این در حالیست که همچنین مطابق آمارها یک میلیون و 650 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد.

وی عنوان کرد: از این تعداد خانه خالی 370 واحد مسکونی در تهران قرار دارد.

کد خبر 2062541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha