۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۳۷

در استان مرکزی:

تایید صلاحیت 99 درصد ثبت نام کنندگان شوراهای شهر و روستا/5470 نفر با یکدیگر رقابت می کنند

تایید صلاحیت 99 درصد ثبت نام کنندگان شوراهای شهر و روستا/5470 نفر با یکدیگر رقابت می کنند

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی با بیان اینکه صلاحیت نزدیک به 99 درصد از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان مرکزی احراز شد، گفت: در مجموع پنج هزار و 470 نفر از 6شش هزار و 46 نفر برای چهارمین دوره شوراهای شهر و روستای استان با یکدیگر رقابت می کنند.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این افراد (پنج هزار و 470 نفر) برای به دست آوردن عضویت سه هزار و 200 شورای شهر و روستا با یکدیگر رقابت می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله اول شش هزار و 46 نفر برای عضویت شورای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد 98 نفر انصراف دادند و در هیئت های اجرایی 349 نفر رد صلاحیت شدند.

آصفری با بیان اینکه در هیئتهای نظارت نیز 129 نفر صلاحیت انها احراز نشد، اضافه کرد: صلاحیت این افراد برابر با ماده 26، 28 و 29 قانون انتخابات یعنی مدرک تحصیلی، محکومیت در دادگاه و عدم التزام به قانون اساسی صلاحیت انها احراز نشده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین حدود 30 نفر در شهرستان اراک صلاحیت آنها احراز نشده است.

وی با بیان اینکه نامزدها از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه فرصت دارند نسبت به تبلیغات و معرفی برنامه‌های خود اقدام کنند تاکید کرد: نامزدهایی که صلاحیت آنان تائید شده می توانند از 15 خرداد جاری به مدت یک هفته برای معرفی برنامه های خود تبلیغات کنند.

آصفری با اشاره به اینکه در زمان تبلیغات نیز نامزدها و طرفداران آنان تنها به معرفی برنامه های خود متمرکز کرده و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند تصریح کرد: اعضای هیات های نظارت و اجرایی به خوبی فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را رصد می کنند و با کسانی که قانون را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

کد خبر 2062548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha