۶ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۵

اجرای قطعاتی از موسیقی فیلم "شبح اپرا" توسط گروه کر ایرانی

اجرای قطعاتی از موسیقی فیلم "شبح اپرا" توسط گروه کر ایرانی

گروه کر شهر تهران به رهبری مهدی قاسمی پنجم و ششم تیرماه در تالار رودکی قطعاتی از موسیقی فیلم "شبح اپرا" را برای علاقه‌مندان موسیقی اجرا می کند.

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: در این کنسرت ضمن اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی شامل محمدرضا تفضلی، امین اسلامی و خودم به اجرای قطعاتی از موسیقی فیلم "شبح اپرا" با آهنگسازی اندرو لوید وبر می‌پردازیم.

وی با اشاره به بخش دوم این کنسرت ادامه داد: در بخش دوم کنسرت همچون اجراهای دیگر گروه کر شهر تهران، قطعاتی از آهنگسازان برجسته موسیقی از جمله باخ و ویوالدی اجرا می‌شود. البته در این بخش ارکستری متشکل از پیانو و سازهای زهی گروه را همراهی می‌کند.

رهبر گروه کر شهر تهران در پایان گفت: این کنسرت روزهای پنجم و ششم تیرماه سال جاری در تالار رودکی میزبان علاقه‌مندان موسیقی خواهد بود.

گروه کر شهر تهران در سال 1378 توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه تا کنون با برگزاری بیش از 26 کنسرت و شرکت در جشنواره های بین المللی موسیقی فجر از گروه‌های فعال حوزه موسیقی است. این گروه در کنار اجرای رپرتواری از قطعات دوران باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم، و همچنین موسیقی جاز را اجرا کرده است.

"شبح اپرا" نام فیلم موزیکالی است آمریکایی به کارگردانی جوئل شوماخر و آهنگسازی اندرو لوید وبر که بر اساس رمان شبح اپرا نوشتهٔ نویسندهٔ فرانسوی گاستون لورو و نمایش موزیکالی به همین نام از اندرو لوید وبر ساخته شده است. این فیلم محصول ۲۰۰۴ بوده و جرارد باتلر، امی راسم و پاتریک ویلسون نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌اند. شبح اپرا در سه زمینه نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بوده است.

 

کد خبر 2063008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha