۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق زمینه ساز سوءاستفاده زمین خواران/ مهلت خودروسازان دیگر تمدید نمی شود

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق زمینه ساز سوءاستفاده زمین خواران/ مهلت خودروسازان دیگر تمدید نمی شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه بررسی و اصلاح مصوبه جدید کمیسیون تلفیق که هفته گذشته همزمان با مصوبه بودجه سال 92 در صحن علنی مطرح شد، موجب افزایش زمینه های سوءاستفاده زمین خواران می شود گفت: خواستار اصلاح و بررسی این مصوبه از سوی مجلس و شورای نگهبان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد محمدی زاده در همایش بیوتکنولوژی محیط زیست که پیش از ظهر یکشنبه در سازمان محیط زیست برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه جدید مجلس فضای تغییر کاربری ها را تسهیل کرده و این شیوه تصمیم گیری موجب می شود زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ملی افزایش یابد. در حقیقت مجلس با این مصوبه امکان سوءاستفاده برای زمین خواران، استفاده کنندگان از منابع طبیعی و زمین را فراهم کرده است.

به گفته وی، سازمان محیط زیست ضمن گلایه از نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای فراکسیون محیط زیست خواستار بررسی و اصلاح مصوبه است و حتی برای شورای نگهبان نیز جهت بررسی مصوبه و اصلاح آن نامه نوشته شده تا هرچه سریعتر جلوی این مصوبه گرفته شود و اجازه افزایش زمین خواری در کشور داده نشود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره کاهش 35 درصدی بودجه محیط زیست در سال 92 اظهار داشت: البته در سال 92 به طور کلی تمام بخشها در کل کشور با یک بودجه انقباضی مواجه هستند اما از آنجایی که موضوع محیط زیست یک موضوع اولویت دار است، ما از مجلس محترم توقع داریم به بودجه محیط زیست توجه بیشتری کنند و با ارائه طرح های جدید و تصویب آنها این نقصان را جبران کند.

محمدی زاده افزود: البته سازمان محیط زیست برای مجلس و دیگر مراجع رسمی مربوط در این خصوص نامه نگاری کرده و خواستار بهبود بودجه شده است.

وی درباره مصوبه ای که روز گذشته مبنی بر شماره گذاری خودروهای بالای 50 سال و اجازه تردد آنها ارائه شده و مغایرت آن با مصوبات کاهش آلودگی هوا مبنی بر عدم اجازه تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها تصریح کرد: البته این اتومبیلها ماشینهای خاصی هستند که جنبه موزه ای و تاریخی دارند و تعدادشان بسیار محدود است و بایستی در موزه ها نمایش داده شوند و یا در مکان های خاص تردد کنند، اما به هر حال شرط آنها داشتن معاینه فنی خودروهاست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه تقاضای سازمان محیط زیست این است که این خودروها در مکانهای خاص و موزه ها نمایش داده شوند و یا تردد کنند، یادآور شد: اما به هر حال چنانچه هر یک از این خودروها تاییدیه معاینه فنی را نداشته باشند، سازمان محیط زیست پیگیری می کند و جلوی فعالیت آنها را می گیرد.

محمدی زاده تاکید کرد: سازمان محیط زیست با دادن مهلت دو ماهه نیز به خودروسازان مخالف بود و این مهلت را تنها برای اصلاح فرآیند تولید خودروسازان داد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص مهلت خودروسازان برای رعایت استاندارد یورو 4 که تا پایان خرداد ماه سال جاری تمدید شده بود، افزود: این مهلت به هیچ عنوان دیگر تمدید نمی شود و خودروسازان باید تا ابتدای تیر ماه خود را با استانداردهای سازمان محیط زیست مطابقت کنند وگرنه سازمان محیط زیست اجازه شماره گذاری خودروهایی که استاندارد یورو 4 را ندارند، نمی دهد.

کد خبر 2063098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha