۲۴ تیر ۱۳۸۴، ۱۰:۱۰

ارزيابي و اعتبارسنجي دانشگاه ها به سازمان سنجش محول شد

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، ارزيابي و اعتبارسنجي علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي را به سازمان سنجش آموزش كشور واگذار كرد.

به گزارش گروه حوزه و دانشگاه "مهر"، اين موضوع در نشست گروه ارزشيابي آموزشي سازمان سنجش و كميته علمي آن با حضور دكتر جعفر توفيقي وزير علوم، تحقيقات و فناوري كه پيرامون بررسي عملكرد سازمان سنجش در مديريت برنامه ريزي و راهبري دانشگاه ها وموسسات آموزش عالي در اجراي طرح ارزيابي دروني و متعاقب آن ايجاد بستر مناسب براي ارزيابي بيروني، اعتبارسنجي و تضمين كيفيت علمي نظام آموزش عالي تشكيل شده بود، اعلام شد.

دراين نشست وزيرعلوم ضمن تشكر از فعاليت هاي انجام شده از آينده اين طرح و برنامه هاي سازمان در جهت استقرار نظام جامع تضمين كيفيت در آموزش عالي سخن گفت و برضرورت افزايش فرصت هاي دسترسي به آموزش عالي و ارتقاي آن در ارتباط با توسعه اقتصادي و اجتماعي و نقش آموزش عالي در حركت به سوي جامعه دانايي محور تاكيد كرد و آن را از وظايف مهم اين وزارتخانه دانست.

طبق گفته دكتر توفيقي تاكيد برعدم تمركز و عدم مداخله مستقيم در دانشگاه ها از برنامه هاي آتي وزارتخانه خواهد بود ضمن آن كه در جهت تدوين سياست گذاري هاي كلان به سمت نقش هدايت گري و نظارت و ارزيابي گام برخواهد داشت.

وزيرعلوم حفظ سطح كيفيت و ارتقاء و تضمين آن را مهم ترين چالش گسترش آموزش عالي ذكر كرد و اظهار داشت: خوشبختانه پايه هاي استقرار نظام جامع تضمين كيفيت در جهت مواجهه با اين چالش از طريق فعاليت كليدي ارزيابي دروني نهاده شده است اما در جهت تضمين كيفيت دانشگاهي و قابليت حضور در عرصه جهاني بايد به ساير مولفه هاي تشكيل دهنده اين نظام از جمله ارزيابي بيروني و اعتبارسنجي نيز پرداخته شود.

وي در پايان با اشاره به لايحه جديد وظايف و ساختار وزارتخانه و عملكرد مثبت و قابل قبول سازمان سنجش در طول برنامه سوم و با توجه به لحاظ شدن اين امر در بخش آموزش عالي برنامه چهارم توسعه در جهت تثبيت دستاوردها و نتايج به دست آمده ابراز اميدواري كرد كه سازمان سنجش به عنوان متولي ارزشيابي، اعتبارسنجي و تضمين كيفيت نظام دانشگاهي با همكاري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و تحقيقاتي بتواند نظام جامع تضمين كيفيت را در متن نظام آموزش عالي مستقركند.

کد خبر 206315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha