۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷

گزارش تصویری تشریحی/

طبیعت منحصر به فرد "بدره" ایلام/ ایجاد امکانات لازمه توسعه گردشگری

طبیعت منحصر به فرد "بدره" ایلام/ ایجاد امکانات لازمه توسعه گردشگری

ایلام - خبرگزاری مهر: بخش بدره از توابع شهرستان دره شهر واقع در استان ایلام دارای طبیعتی منحصر به فرد در استان ایلام است که می توان با ایجاد امکانات توسعه را در این شهر 20 هزار نفری فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بدون شک یکی از شهرهای مهم و طبیعی استان ایلام که طبیعتی کاملا بکر و منحصر به فرد دارد "بدره" است و از ظرفیتهای مهم و قابل توجهی در گردشگری برخوردار است.

اولین ویژگی منحصر به فرد این شهر کوه ها، طبیعت و مناظر بسیار دیدنی است که گردشگران زیادی را هر ساله به این منطقه می کشاند هر چند در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی و گرد و غبار فشار زیادی بر طبیعت این شهر تحمیل شده اما همچنان زنده است.

درختان بلوط در کنار کبیرکوه مناظر زیبایی به وجود آورده که در کل استان و حتی کشور بی نظیر است و وجود گونه های مختلف درختی و جانوری بر زییایی های طبیعت افزوده است.

عموم درختان منطقه بدره از نوع بلوط هستند ولی در کبیرکوه درختانی نظیر زالزالک، بنه و ... روییده می شود و گونه های مختلف گیاهی که حتی دارای مصرف خوراکی هستند وجود دارد.

درخت در منطقه بدره حرف اول را در طبیعت این شهر می زند و رودخانه های فصلی و کوه های پست و بلند زیبایی های خاصی به این شهر بخشیده است و این نکته مهم است که خود شهر با مناظر فاصله چندانی ندارد و با چند دقیقه پیاده روی می توان به کوه ها رسید.

علاوه بر وجود طبیعت آثار تاریخی و مذهبی در این شهر وجود دارد که هر کدام می تواند برای توسعه گردشگری در این منطقه بسیار حائز اهمیت باشد که نیازمند حمایت مسئولان برای ایجاد امکانات است.

وجود امکان مذهبی مختلف مثل امامزاده پیر محمد، امامزاده جابر و... در شهر از ویژگی های معنوی این شهر است که مردم نیز علاقه زیادی به حضور در این امکان دارند البته نکته مهم این است که خود این امکان مذهبی در قلب کوه های زیبای ایلام قرار گرفته و بر زیبایی های طبیعت شهر افزوده است.

علاوه بر وجود امکان مذهبی و طبیعی در شهر بدره وجود جاذبه های منحصر به فرد تاریخی در دل کوه های این شهر نیز دیده می شود که بدون شک مهمترین آن آثار شهر تاریخی دربند و وجود انبارهای قدیمی گندم در دل کوه واقع در روستای زید است.

این انبارها به گونه ای بسیار زیبا و عجیب بر روی صخره ها بزرگ با گل و سنگ و چوب درست شده اند و مردم آن زمان از انبارها برای ذخیره گندم استفاده کرده اند و طوری طراحی شده اند که گندمها در این محل تا سه سال ماندگاری دارند و خراب نمی شوند.

وجود این انبارهای گندم در دل صخره ها از یک طرف برای ماندگاری و ذخیره گندم و از طرفی برای جلوگیری از تهاجم راهزنان طراحی شده است که با توجه به وجود دو صخره روبروی هم نشان می دهد که در این مکان امنیت نیز مد نظر قرار گرفته است.

بخش بدره ‏یکی از مناطق مستعد استان ایلام در حوزه‏‎ ‎کشاورزی بوده ‏و دارای ظرفیت‌های گردشگری و صنعت ‏توریسم است‏‎.‎ و در حال حاضر پرونده ارتقای این بخش در دست کارشناسان مرتبط با موضوع ‏در وزارت کشور قرار دارد‎.‎

بخش بدره از جمعیت قابل توجهی برخوردار بوده و روستا‌های متعدد با جمعیت بالا در بخش شرقی این منطقه واقع شده که در صورت شهرستان شدن بدره این روستا‌ها نیز از امکانات مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

در هر حال بحث شهرستان شدن بخش بدره از توابع شهرستان دره شهر نیز مطرح است هرچند این بخش در گذشته خود یک شهرستان بوده است که به دلایلی نامشخص بعد از مدت کوتاهی فرمانداری آن به شهرستان دره شهر منتقل می شود.

کد خبر 2063936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha