۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

بازی نامه "مقاومت 34 روزه خرمشهر" برای تولید آماده شد

بازی نامه "مقاومت  34 روزه خرمشهر" برای تولید آماده شد

بازی نامه "مقاومت 34 روزه خرمشهر" با محور مقاومت و مضمون دفاع مقدس و نشان دادن رشادت رزمندگان و مردم در دفاع از خرمشهر در معاونت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این بازی نامه به مناسبت سالروز مقاومت خرمشهر و به تصویر کشیدن این رخداد با اهمیت و در جهت رویکرد بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به ارائه آثار محتوایی– ارزشی تولید شده است.

بازی نامه "مقاومت 34 روزه خرمشهر" را محمدرضا عابدی نوشته و قرار است شرایط ساخت آن به عنوان یکی از مهمترین طرح های تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال فراهم شود.

در خلاصه بازی نامه مقاومت خرمشهر آمده است: در تاریخ 31 شهریور سال 1359، ارتش عراق به قصد تصرف خوزستان و همچنین پیشروی به سمت تهران، به مرزهای داخلی ایران حمله کرد. یک گردان از تکاوران نیروی دریایی که آموزش های لازم را برای نبردهای نامتقارن، دریایی، زمینی وهوایی دیده بودند، به مدت 34 روز ارتش بعث عراق را زمین گیر می کنند و اجازه سقوط خرمشهر را نمی دهند. اگر مقاومت این گردان (به همراهی نیرو های بومی) نبود، خوزستان در همان ساعات اولیه، سقوط می کرد اما همین 34 روز کافی بود تا نیروهای ارتش و سپاه در داخل کشور به سازمان دهی اولیه دست پیدا کنند و برای دفاع از مرزهای کشور، به سمت خوزستان حرکت کنند. اگر رشادت های گردان تکاوران نیروی دریایی ارتش نبود به گفته کارشناسان و مورخان جنگ شاید عراق خوزستان را تصرف کرده بود و بازپس گیری آن بسیار سخت و غیر ممکن می شد.

کد خبر 2063986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha