۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۱

اقدام غیرحرفه‌ای برای تغییر نام لیگ؛

گزافه‌گویی رئیس لیگ امارات در مورد استفاده از نام مجعول "خلیج ع ر ب ی"

گزافه‌گویی رئیس لیگ امارات در مورد استفاده از نام مجعول "خلیج ع ر ب ی"

لیگ برتر فوتبال امارات از فصل آینده با نام مجعول "خلیج ع رب ی" برگزار خواهد شد. مسئولان اماراتی در اقدامی غیرحرفه‌ای و دور از منطق نام لیگ‌شان را تغییر داده‌اند و قصد دارند از فصل آینده از این نام مجعول استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "محمد ثانی الرومیثی"، رئیس لیگ حرفه‌ای فوتبال امارات، در پاسخ به این پرسش که چرا چنین نامی را بر روی لیگ امارات نهاده، اظهار داشت: قصد داشتیم نسبت به نقشی که آب بر زندگی ما داشته اطلاع رسانی کنیم و اماراتی‌هایی که ماهیگیری می‌کرده‌اند.

وی افزود: پدران و پدربزرگان ما اینجا زندگی کرده‌اند و از آنجایی که ما معدن نداشته ایم، همه آنهایی که اینجا زندگی کرده‌اند از این آب ارتزاق و زندگی کرده‌اند و همه آنچه آنها به دست می‌آوردند از دریا بود.

الرومیثی که با اسپورت 360 گفتگو می‌کرد، افزود: به خاطر قدردانی از دریا که اجازه داده بسیاری از نسل‌های ما اینجا زندگی کنند به همین منظور ما نام لیگ خود را به دریا می‌دهیم.

این اظهار نظر غیرمنطقی که بیشتر یک گزافه گویی است در شرایطی مطرح شده که لیگ امارات سالهاست با نام اتصالات برگزار می شود و اگر قرار بر این استدلال بود باید از همان ابتدا اسم آن را تغییر می دادند. به نظر می رسد اماراتی ها در راستای ایران ستیزی و اختلافاتی که با ایران دارند اقدام به چنین کاری کرده اند.

در سالهای گذشته بازیکنان ایرانی زیادی در فوتبال امارات بازی کرده بودند و به نظر می رسید با اتفاقاتی که در پایان لیگ برتر ایران رخ داد، تعدادی دیگر از بازیکنان قصد داشتند راهی امارات شوند اما با این تغییر نام بعید به نظر می رسد بازیکنی حاضر به حضور در لیگی شود که نامی ساختگی و غیرواقعی روی آن گذاشته شده است.

کد خبر 2064030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha