۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۱

بخشی از تونل امیرکبیر زیر روکش آسفالت رفت

بخشی از تونل امیرکبیر زیر روکش آسفالت رفت

متعاقب اتمام عملیات سازه ای و اجرای کامل بتن غلطکی، 350 متر از طول تونل شمالی امیرکبیر زیر روکش آسفالت رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر،جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: هم اکنون علاوه بر اجرای عملیات روکش آسفالت، اقداماتی از قبیل نصب تجهیزات چربی گیر آب های سطحی و اصلاح و ترمیم سطوح بتنی در دست انجام است و پیش بینی می شود تمام این عملیات همراه با خط کشی مسیر و نصب علائم ترافیکی تا پایان خردادماه سال جاری به اتمام برسد.

سید مهدی پورهاشمی در تشریح روند پیشرفت عملیات نصب تجهیزات الکترومکانیکال در این تونل ترافیکی، از نصب 420 متر سینی های نگهدارنده کابل ها خبرداد و گفت : هم اکنون بخش قابل توجهی از لوله های آتش نشانی جوشکاری شده و در حال نصب است.

وی همچنین با اشاره به در دست ساخت بودن کابل های برق رسانی، ترانس های برق و جت فن ها، ابراز امیدواری کرد تمام تاسیسات مورد نیاز برای آماده سازی و بهره برداری از تونل امیرکبیر تا دو ماه آینده وارد کارگاه پروژه شود.

به گفته جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عملیات سازه ای پارکینگ طبقاتی موجود در بخش حدفاصل خیابان 17 شهریور تا خیابان شکوفه رو به اتمام بوده و کار احداث رمپ های ورودی و خروجی آن با سرعت مناسبی ادامه دارد.

پروژه احداث تونل امیرکبیر که در شرق بازار تهران و در بخش حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی(ع) در دست اجرا است، بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. شاخه شمالی این تونل 1710 متر طول دارد که این میزان با احتساب طول رمپ ها به 2هزار متر می رسد.

کد خبر 2064050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha