۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۳

سالانه 400 تن هروئین در افغانستان تولید می شود

سالانه 400 تن هروئین در افغانستان تولید می شود

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نیروهای اشغالگر تامین کننده امنیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان هستند، گفت: سالانه 400 تن هروئین در آن کشور تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار بهرام نوروزی گفت: اخیرا نیروهای انگلیسی مستقر در استان هلمند با دریافت وجه نقد (به عنوان حق الزحمه تامین از کشاورزانی که مبادرت به کشت خشخاش می کنند) از ورود نیروهای امنیتی افغانستان جهت تخریب مزارع مزبور جلوگیری می کنند.

وی تصریح کرد: این امر موجب افزایش انگیزه کشاورزان نسبت به کشت خشخاش شده و در عین حال تولید بیش از پیش این ماده مخدر را دامن می زند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: میانگین تولید تریاک در افغانستان به ازای هر هکتار زمین زیر کشت در سال 2011 میلادی به 44 کیلوگرم رسیده که در مقایسه با سال قبل 52 درصد افزایش یافته، چرا که در سال 2010 از هر هکتار زمین زیر کشت خشخاش، 29 کیلوگرم تریاک برداشته شده است.

نوروزی با بیان اینکه افغانستان علاوه بر تریاک، مرکز تولید هروئین دنیا نیز به شمار می رود، گفت: 500 تا300 لابراتوار فعال افغانستان در مناطق هم مرز با پاکستان که حاکمیت در آن ضعیف است، استقرار دارند.

کد خبر 2064304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha