۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

جانعلی پور بیان کرد:

مسابقه كتابخواني "پا به پاي آفتاب" در گیلان برگزار می شود

مسابقه كتابخواني "پا به پاي آفتاب" در گیلان برگزار می شود

رشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از برگزاری مسابقه كتابخواني "پا به پاي آفتاب" در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جانعلی پور ظهر سه شنبه در مصاحبه با رسانه ها افزود: این مسابقه به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

 وی اظهارداشت: در مسابقه كتابخواني با موضوع شخصيت روحاني امام راحل علاوه بر خاطرات، ابعاد مختلف زندگي اجتماعي، سياسي و آموزه هاي اخلاقي معمار کبیر انقلاب اسلامی به چشم مي خورد که به عنوان الگويي شايسته براي جوانان و نوجوانان مورد توجه است.

مدیركل كتابخانه هاي عمومي گيلان گفت: هدف از برگزاري اين برنامه آشنايي بیشتر قشر جوان و نوجوان جامعه با ابعاد زندگي امام خميني(ره) است.

وی همچنين برگزاري برنامه هاي ويژه فرهنگي ويژه سالگرد عروج ملكوتي امام خميني(ره) در كتابخانه هاي عمومي شهرستانهاي استان خبر داد و افزود: علاقمندان مي توانند برای شركت در اين مسابقه فرهنگي به كتابخانه هاي عمومي سراسر استان مراجعه و فرم مخصوص شركت در مسابقه "پا به پاي آفتاب" را دريافت کنند.

جانعلی پور تصریح کرد: به برگزيدگان اين مسابقات جوائز نفيسي از سوي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اهدا خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: ارتقاي سطح بصيرت و آگاهي عمومي در ميان اقشار مختلف جامعه با نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني امكانپذير است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به نقش مهم مطالعه در توسعه جوامع افزود: پيشرفت و توسعه در جوامعي میسر است كه فرهنگ مطالعه در ميان مردم آن نهادينه شده باشد و سرانه مطالعه در اين جوامع در سطح بالايي باشد.

وی همچنین نقش خانواده ها در ترويج فرهنگ كتابخواني را مهم و تاثيرگذار عنوان كرد و اظهار داشت: در صورتي كه والدين تمايل به مطالعه داشته باشند اين فرهنگ مطلوب خود به خود به فرزندان و جامعه سرايت مي كند.

کد خبر 2064779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha