امروز انجام شد؛

رایزنی میقاتی با قهوچی/حفظ حاکمیت و استقلال لبنان محور مذاکرات

رایزنی میقاتی با قهوچی/حفظ حاکمیت و استقلال لبنان محور مذاکرات

در پی حمله افراد مسلح به نیروهای ارتش لبنان، نخست وزیر این کشور با فرمانده ارتش لبنان گفتگو و بر ضرورت حفظ حاکمیت و استقلال لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، در پی کشته شدن سه نظامی لبنان توسط افراد مسلح در شهرک عرسال، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت موقت لبنان با جان قهوچی فرمانده ارتش این کشور گفتگو کرد. میقاتی در جریان جزئیات حادثه تیراندازی به نیروهای ارتش لبنان قرار گرفت.

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد: هر تجاوزی به ارتش ما را از هدفمان در حفظ امنیت و دفاع از استقلال و حاکمیت لبنان بازنخواهد داشت. لبنانی ها حامی ارتش هستند و در شرایط دشوار فعلی آن را رها نخواهند کرد. نجیب میقاتی در ادامه بر تصمیمات کابینه و شورای عالی دفاع تاکید کرد تصمیماتی که به ارتش لبنان اجازه می دهد اقدامات و تدابیر مناسبی را در چنین شرایطی اتخاذ کنند.

از سوی دیگر "علی الحجیری" شهردار عرسال اعلام کرد که ساکنان این شهرک در حمله به نیروهای ارتش لبنان نقشی نداشته اند و تیراندازی از خارج شهرک صورت گرفته است. وی با بیان این مطلب افزود: این حادثه همچنان پیچیده است و خودرو حامل افراد مسلحی که به سوی نیروهای ارتش لبنان شلیک کرد بعد از حادثه به سمت اراضی سوریه فرار کرد.

شهردار عرسال در عین حال خاطرنشان کرد: روابط ما با ارتش بعد از حادثه امروز بسیار خوب است و هیچ ارتباطی به این حادثه ندارد.

خاطرنشان می شود افراد مسلح ناشناس ساعت 3 و نیم صبح به وقت محلی لبنان با استفاده از خودرو سیاه رنگ "همر" به یک پایگاه ارتش لبنان در منطقه "وادی حمید" در شهرک عرسال حمله کردند. بر اثر این حمله، سه نظامی لبنانی کشته شدند. افراد مسلح پس از حمله نیروهای ارتش لبنان توانستند از محل حادثه فرار کنند.

 

 

کد خبر 2064837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha