۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹

گزارش مهر/

معادن، ظرفیت مغفول برای توسعه بروجرد/ احیای واحدهای متروکه ضروری است

معادن، ظرفیت مغفول برای توسعه بروجرد/ احیای واحدهای متروکه ضروری است

بروجرد - خبرگزاری مهر: وجود معادن غنی در شهرستان بروجرد ظرفیتی مغفول در مسیر توسعه این شهرستان است، ظرفیتی که با ایجاد شورای معادن امید به احیا و ارتقا آن شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای معادن بروجرد به منظور شناسایی ظرفیت ها و قابلیتهای این شهرستان در بخش معادن و همچنین کمک به شکوفایی این ظرفیت در بروجرد ایجاد شده است؛ شورایی که امید می رود مصوبات آن تنها روی کاغذ باقی نماند و زمینه ساز توسعه معادن در عین توجه به الزامات زیست محیطی و توسعه پایدار شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد ظهر سه شنبه در شورای معادن شهرستان بروجرد در این رابطه اظهار داشت: یکی از ظرفیتهایی که در کل کشور و شهرستان بروجرد مورد غفلت واقع شده معادن هستند.

مهدی پازوکی افزود: با احیاء بخش معادن می توانیم ظرفیت اشتغال و تولید را افزایش داد و ارزبری را در حوزه ی صنایع و معادن پایین بیاوریم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل توسعه و تقویت صنایع مرتبط با بخش معدن این است که از خام فروشی مواد معدنی موجود در شهرستان جلوگیری کرده و آنها را به فرآورده های نهایی تبدیل و به  بازار عرضه کنیم.

پازوکی ادامه داد: در حال حاضر سنگ استان لرستان یکی از منابع غنی است که به بسیاری از کشورهای دنیا به صورت خام صادر و سپس در این کشورها با فرآوری تحت عنوان برند و نام خود به بازار عرضه می شود.

وی افزود: امسال دولت در حوزه ی معادن با تصمیماتی که در لایحه بودجه گرفته و به تصویب مجلس خواهد رسید برنامه ریزی جدی را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان این مطلب یادآور شد: با اعطای تسهیلات در بخش معادن می توان از ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، در راستای توسعه تولید و اشتغال گام برداشت که تا کنون اقداماتی در این راستا انجام شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد نیز در این جلسه از وجود 27 واحد معدنی قوی در بروجرد خبر داد و افزود: طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر پنج پهنه معدنی در استان لرستان وجود دارد.

مرضیه مرادی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین پهنه های معدنی استان لرستان در بروجرد وجود دارد که امید می رود برای استفاده مفید از این ظرفیت گام های عملیاتی برداشته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پلدختر پنج واحد معدنی، الیگودرز چهار واحد، کوهدشت دو واحد معدنی دارد در حالیکه شهرستان بروجرد 27 واحد معدنی وجود داشته به طوریکه در بروجرد به اندازه تمام شهرستانهای استان واحد معدنی موجود است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد افزود: این در حالیست که هشت واحد معدنی راکد و متروکه در بروجرد وجود دارد که باید برای احیاء آنها برنامه ریزی کنیم.

مرادی در پایان یادآور شد: متاسفانه در بخش معادن در استان لرستان اقدامات بسیار کمرنگ و ضعیف بوده که امید است با تشکیل کارگروههای توسعه بخش معادن مشکلات ما در این بخش رفع شود.

کد خبر 2065095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha