۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

شکست بزرگ گریلو و برلوسکنی در انتخابات شهرداری های ایتالیا

شکست بزرگ گریلو و برلوسکنی در انتخابات شهرداری های ایتالیا

با پیروزی چشمگیر سوسیال دمکراتها در انتخابات محلی ایتالیا احزاب راستگرا و به ویژه حزب نوپای "5 ستاره" شاهد شکستی فاحش بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد، "بپه گریلو" کمدینی که با جنبش "5 ستاره" در انتخابات پارلمانی ماه فوریه ایتالیا شگفتی ساز شده بود، بازنده اصلی انتخابات شهرداری ها لقب گرفت.

در انتخاباتی که روزهای یکشنبه و دوشنبه در ایتالیا برگزار شد، گریلو نیمی از آرای خود را از دست داد. نامزدهای حزب وی حتی جزو نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات شهرداری رم نیز نبودند. برخی کارشناسان شکست بپه در این انتخابات را با شکست ناپلئون در جنگ واترلو مقایسه کردند.

اما پیروز اصلی میدان سوسیال دمکراتها به رهبری "انریکو لتا" نخست وزیر ایتالیا بودند. نامزدهای آنها در 12 شهر به انتخابات دور دوم راه یافتند. بر این اساس در مقایسه با انتخابات گذشته ایتالیا، بسیاری از رای دهندگان ترجیح داده بودند در خانه هایشان بمانند.

این در حالی بود که اعتراض مردمی علیه نظام سیاسی ایتالیا در این دوره از انتخابات بیش از پیش مشهود بود. در 154 حوزه رای گیری کمتر از 62.3 درصد واجدین شرایط به پای صندوق های رای رفتند که این رقم 15 درصد نسبت به میزان مشارکت در انتخابات 5 سال پیش، کمتر است.

این رویکرد بیش از هر جا در رم دیده شد به طوری که نیمی از مردم از شرکت در انتخابات خودداری کردند. برخی این اقدام را سیلی محکم شهروندان پایتخت به "جیانی آلمانو" شهردار راستگرا دانستند.

به این ترتیب همپیمان "سیلویو برلوسکنی" برای حفظ صندلی خود باید روزهای نهم و دهم ژوئن (نوزدهم و بیستم خرداد) با "اینیاسیو مارینو" از جناح چپ گرا به رقابت بپردازد.

 

کد خبر 2065503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha