چین در پی ایجاد فصلی جدید در مذاکره با آمریکا است 

چین در پی ایجاد فصلی جدید در مذاکره با آمریکا است 

یک رسانه غربی با اشاره به مذاکرات روسای جمهور چین و آمریکا درباره درباره امنیت سایبری در ماه ژوئن در کالیفرنیا از تصمیم شی جین پینگ برای ایجاد فصلی جدید در مذاکره با آمریکا خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با نگرانی دولت آمریکا درباره حمله سایبری به شبکه های نظامی این کشور از سوی چین، باراک اوباما هفته آتی در دیدار با همتای چینی در کالیفرنیا درباره امنیت سایبری گفتگو می کند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران در "ایر فورس وان" همزمان با سفر اوباما به نیوجرسی گفت: امنیت سایبری اولویت اصلی دولت آمریکا است و این نگرانی اولیه ما است.

وی افزود: این موضوعی است که همیشه در هر سطح در دیدار با همتایان چینی خود مطرح کردیم و در اوایل ژوئن نیز اوباما در دیدار با همتای خود بیان می کند.

این دیدار درحالی صورت می گیرد که پنتاگون در گزارشی به کنگره در اوایل ماه جاری چین را به جاسوسی سایبری با هدف تقویت ارتش خود متهم کرده است.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری جدید چین در دیدار با مشاور امنیت ملی باراک اوباما دستور کار خود را در نشست آتی کالیفرنیا اعلام کرد و در پی ایجاد فصلی جدید در مذاکره با اوباما است.

کد خبر 2065620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha