۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

اعتراض استاندار تهران به مناظره ها/ دعوت از مجلس برای تفحص از استانداري

اعتراض استاندار تهران به مناظره ها/ دعوت از مجلس برای تفحص از استانداري

استاندار تهران با اعتراض نسبت به برنامه هاي صدا و سيما براي كانديداهاي رياست جمهوري گفت: صحنه تبليغات انتخابات را نبايد در مناظره ها به ميدان بي دفاع براي تخريب دولت تبديل كنيم. شما بياييد خودتان را ارائه كنيد نه اينكه دولت را تخريب كنيد. از صدا و سيما مي خواهم برابر قانون به دولت فرصت دفاع بدهد.

مرتضي تمدن در گفتكو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه تخلفاتي در خصوص كانديداهاي رياست جمهوري تاكنون گزارش نشده است گفت: در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري چون تبليغات از كف خيابان و ديوارها به رسانه ها كشده شده است طبعا تخلفات كمتر خواهد بود. البته اگر داوطلبان شوراها و رياست جمهوري اگر برمدار قانون حركت كنند قطعا تخلفي رخ نخواهد داد و خواهش من اين است كه كانديداها احساسات و عواطف هواداران خود را مديريت كنند هر چند كه نگاه ما انقباضي نيست بلكه مي خواهيم كانديداها با شور زياد وارد ميدان شوند.

تجمع هواداران كانديداها در محيط هاي سربسته و كنترل شده با مجوز فرمانداري ها بلامانع است

وي در پاسخ به اينكه اگر هر يك از كانديداها درخواست راهپيمايي يا تجمعاتي داشته باشند مجوز آن از سوي استانداري تهران صادر مي شود يا خير گفت: تمامي بايدها و نبايد را روي سايت استانداري گذاشته ايم اما تجمع در محيط هاي كنترل شده و سربسته اگر با مجوز فرمانداري باشد بلامانع است.

پيشنهاد سبك سازي تهران و انتقال وزارتخانه ها به پرند به شوراي عالي اداري داده شده است

استاندار تهران در پاسخ به اينكه بر خلاف اعلام استانداري تهران هنوز سازمان يا وزارتخانه اي به شهر جديد پرند منتقل نشده است گفت: وظيفه ما نيست برويم به وزاتخانه بگوئيم بفرمائيد از تهران خارج شويد. ما بستر لازم را فراهم كرديم و پيشنهادات سبك سازي تهران را به شوراي عالي اداري داده ايم و آنها بايد اقدام كنند.

4 دليل تحقيق و تفحص از استانداري تهران/ نمره استانداري 20 است

تمدن در پاسخ به اينكه آيا دلايل تحقيق و تفحص از استانداري تهران اعلام شده است و واكنش استانداري در اين خصوص چه بوده است گفت: دلايل تحقيق و تفحص از استانداري تهران كه از سوي مجلس تصويب شده است در چند بخش تقسيم شده است. اول اينكه نحوه تقسيم بودجه عمراني شهرستانهاي تهران صحيح نبوده است. دوم اينكه مصوبات شوراهاي شهرستانهاي تهران منطبق با قانون نبوده و سوم در مورد عملكرد شهرداري ها و استخدام هاي تهران بوده است.

وي اظهار داشت: بنده معتقدم اين بحث تهديد و تفحص بوده است. هر چند اين طرح تصويب شده ولي باز هم مي گويم قبل از تصويب تهديد و تفحص بوده با اين حال براي ما قابل احترام است و استانداري تهران با استقبال از نمايندگان مجلس دعوت مي كند بسيار شفاف كار تحقيق و تفحص را انجام دهند. به اعتقاد من نتيجه اين تحقيق نمره 20 براي استانداري تهران است.

استاندار تهران گفت: در موضوع استخدام ها بايد بگويم همه آنها برابر قانون و بر اساس آزمون بوده است. در موضوع عملكرد شهرداري ها و شوراها بايد بگويم اين قانون جداگانه تعريف شده و از نظر قانوني شهرداري مجري مصوبات شوراها است و نظارت استانداري به بهترين شكل ممكن انجام شده است ولي در مورد مصوبات شوراها و اجراي آن بايد رسيدگي شود چون ناظر بر امر شوراها خود مجلس است.

وي گفت: در مورد توزيع عادلانه بودجه شهرستانها هم بايد بگويم براي اين كار قانون، بخشنامه و دستورالعمل داريم و همه آنها مدرك و دليل و سند دارد. من مي گويم بهترين عملكرد در مورد توزيع عادلانه بخش عمراني در شهرستانها مربوط به استانداري تهران در دولت نهم و دهم بوده است.

مذاكرات نهايي استانداري تهران با وزارت بهداشت براي ايجاد شهر سلامت

مرتضي تمدن در پاسخ به اينكه روزهاي پاياني دولت در راه است ولي هنوز شهر سلامت ايجاد نشده است گفت: حرف شما درست است و من دوست دارم اين آرزو برآورده شود. اما به اعتقاد من ايده شهر سلامن كاملا پذيرفته شده است. آخرين اقدامات ما مذاكره با دكتر طريقت وزيربهداشت بوده كه آقاي وزير استقبال كردند و فكر مي كنم در چند روز آينده جلسه نهايي را با وزارت بهداشت خواهيم داشت. البته اين موضوع هم بايد بگويم كه مشاوره ها انجام شده و در شمال شرق استان در منطقه اي خوش و آب و هوا مكان يابي هم انجام شده تا اين عمليات اجرايي شود.

1800 ميليارد تومان بودجه استان تهران

استاندار تهران در مورد آخرين وضعيت بودجه پايتخت گفت: بودجه استانداري تهران از 1300 ميليارد به 1800 ميليارد تومان افزايش يافته است. البته هنوز نمي دانم آخرين وضعيت بودجه در چه وضعيت است و مجلس چقدر را تائيد كرده است. سوال شد 50 درصد سفرهاي استاني دور سوم و چهارم اجرايي نشده كه تمدن پاسخ داد: اولويت ما هم در اين بودجه اتمام طرح هاي مهر ماندگار در سال 92 است.

مجلس جلوي تحقق بودجه هاي فرهنگي در رديف بودجه دولت را گرفت

مرتضي تمدن در پاسخ به اينكه سال 90 دولت شعار داد كه محوريت بودجه استانها فرهنگي است ولي محقق نشد گفت: در سال 90 رونق خوبي به بخش فرهنگ داده شد ولي در سال 91 مجلس جلوي اين بودجه را گرفت و محقق نشد و حالا شاهد هستيم كه اين بودجه در سال 92 هم نياز نيست چون سرجمع اين بودجه هاي فرهنگي را بين دستگاههاي فرهنگي توزيع كرده ايم كه البته ما نديديم.

استانداري تهران تا آخر هفته به آفريقا منتقل مي شود/ ساختمان مقاوم در برابر زلزله است

استاندار تهران در پاسخ به اينكه چرا انتقال ساختمانهاي استانداري تهران به ساختمان بزرگ 16 طبقه در خيابان آفريقا با تاخير انجام شده است گفت: چند دليل داشت اول اينكه مالكيت ساختمان براي استانداري نبود و بايد مجوزهاي لازم از سوي دولت صادر مي شد. خود گرفتن مجوز هيئت دولت فرايند 8 ماهه اي را طي كرد. بعد از تحويل ساختمان دوباره عمليات ژئوتكنيك انجام داديم و مشاور اعلام كرد با توجه به ابلاغ دستورالعمل هاي زلزله بايد مقاوم سازي شود و اين مقاوم سازي 400 روز وقت گرفت. حالا ساختمان 16 طبقه استانداري تهران مقاوم در برابر بيش از 7 ريشتر زلزله آماده بهره برداري شده و هم اكنون معاونت عمراني و برنامه ريزي منتقل شده و تا آخر هفته حوزه استاندار منتقل مي شود و 8 ساختمان استانداري در اختيار كارگروه ساختمانهاي اداري قرار مي گيرد.

مرزها نبايد به روي اقتصاد ببنديم

مرتي تمدن در پاسخ به اينكه بعد از داستان و ماجراي مرغ و پسته ماجراي جديد روغن و شكر بازار را تحت تشنج قرار داده است و دليل آن چيست گفت: بازارا نمي شود مرتب در منگنه قرار داد. گاهي بايد بازار را آزاد گذاشت تا خودش خودش را تنظيم كند. اين مساله نظارت و بازرسي را نفي نمي كند. يك مرتبه فرياد گروهي بلند مي شود كه چرا گوشت وارد مي كنيد؟ من مي گويم اگر از كشورهاي همسايه گوشت وارد كنيم و بعد از فراوري دوباره صادر كنيم آيا اين منعي دارد؟ نگذاريم مرزها بسته شود و نبايد اقتصادمان را محبوس كنيم. دربها بايد باز باشد. اينكه مي گويند واردات گوشت دامدار داخلي را از پا در مي آورد اين حرف غلط است. مثل اين است كه به خارجي ها بگوئيم چرا نفت وارد مي كنيد؟ خب مشخص است اروپايي نفت 100 دلاري ايران را فراوري كرده و چند برابر ديگر به خودمان مي فروشد.

اعتراض استاندار تهران به مناظره ها

استاندار در تهران در پاسخ به اينكه خواسته هاي شما به عنوان يك شهروند تهراني از رئيس جمهور بعدي چيست گفت: اولا به عنوان يك عضو كوچك از دولت از صدا و سيما مي خواهم بر اساس قانون تبليغات به دولت وقت بدهد تا برويم در مورد آمار و اطلاعات غلطي كه برخي كانديداها مطرح كردند از خودمان دفاع كنيم و اين درخواست به عنوان يك شهروند و يك عضو كوچك دولت بسيار شفاف است.

وي افزود: صحنه تبليغات انتخابات را نبايد در مناظره ها به ميدان بي دفاع براي تخريب دولت تبديل كنيم. شما بياييد خودتان را ارائه كنيد نه اينكه دولت را تخريب كنيد.

نكته دوم اين است كه از رئيس جمهور بعدي تمام توان خودش را صرف اجراي كامل طرح تحول اقتصادي كند و دوباره از صفر شروع نكند چرا كه براي اين طرح 8 سال كار مطالعه و تحقيق انجام شده است. از اجراي نظام پولي و مالياتي تا هدفمندي يارانه ها كه برخي را مصوبه از مجلس گرفته و برخي را تدوين كرده و به مجلس داده و بر روي آن بسيار كار كارشناسي انجام شده است. نكته بعدي هم اجراي طرح كامل تحول اجتماعي است كه تمامي اقدامات آن انجام شده است.

-------------------

گفتگو از سيد هادي كسايي زاده

کد خبر 2066819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha