تحولات بحرین/

برگزاری پرشور "جمعه اسیران زن انقلاب"/ تقاضای انجام تحقیقات درباره شکنجه پزشکان

برگزاری پرشور "جمعه اسیران زن انقلاب"/ تقاضای انجام تحقیقات درباره شکنجه پزشکان

مردم بحرین امروز به طور گسترده در حمایت از زنان بازداشت شده از سوی رژیم آل خلیفه به خیابانها آمده و خواستار آزادی آنان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الدراز بحرین، انقلابیون بحرینی امروز در مناطق مختلف این کشور از جمله دارکلیب، الدراز، ستره، الدیه، کرباباد،  شیخ ریحان، صدد، المصلی، جدحفص، اسکان، الکوره، شهرکان، نویردات، سماهیج، سفاله، العکر، کرزکان، المعامیر، ستره مرکوبان و الماحوز دست به تظاهرات زدند و خواستار آزادی زنان زندانی توسط رژیم آل خلیفه شدند.

مردم بحرین امروز را "جمعه زنان اسیر" نامگذاری کرده بودند و با برافراشتن پارچه نوشته های خواستار آزادی آنها و پایان دادن به درد و رنج آنان شدند.

از سوی دیگر، نمازجمعه بحرین به امامت "آیت الله عیسی قاسم" در مسجد امام صادق الدراز برگزار شد. وی در خطبه های نماز جمعه خواستار وحدت شیعه و سنی شد و درباره فتنه های مذهبی برای اختلاف افکنی میان آنها هشدار داد.

در تحولی دیگر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه طی دو روز اخیر به منزل 18 نفر از انقلابیون یورش برده و 15نفر را بازداشت کرده اند که در بین آنها دو کودک هم وجود دارد.

جمعیت الوفاق همچنین از شکنجه سه نفر از انقلابیون بحرینی توسط مزدوران رژیم آل خلیفه خبر داد.

از سوی دیگر، جمعیت حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای اىامه محاصره مردم منطقه بنی جمره را محکوم کرد و آن را برخلاف قوانین بین المللی دانست.

همچنین موسسه "وکلای حقوق بشر ایرلند"  با صدور بیانیه ای خواستار انجام تحقیقات درباره شکنجه کادر پزشکی بیمارستانهای بحرین توسط دولت این کشور شدند.

کد خبر 2067033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha