۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴

سرپرست سازمان اوقاف :

نامزدهای ریاست جمهوری برنامه های قرآنی خود را نیز اعلام کنند/ حماسه در سایه قرآن ممکن است

نامزدهای ریاست جمهوری برنامه های قرآنی خود را نیز اعلام کنند/ حماسه در سایه قرآن ممکن است

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: انتظار است که نامزدهای محترم ریاست جمهوری ضمن اعلام برنامه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود برنامه های قرآنی را نیز مورد نظر قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه 10 خرداد با حضور جمعی از اساتید، داوران، قرآء و فرهیختگان قرآنی از بیش از 70 کشور جهان و جمعی از مسئولین قرآنی و مسئولان کشوری و لشگری، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سالن اجلاس سران آغاز شد.

حجت الاسلام  علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این مراسم به ارایه گزارشی از روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم پرداخت و گفت:  این مسابقه محصول بیش از 1600 مسابقه حفظ و قرائت قرآن در سطح کشور است که نماینده ای از ایران دو نفر حافظ  و قاری در این مسابقات به رقابت می پردازند و بیش از 70 نماینده از کشورهای مختلف جهان در این مراسم حضور پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند که ما در عصر حاضر پرچمدار قرآن کریم هستیم که به آن افتخار می کنیم. جمهوری اسلامی ایران در مقام قرائت، حفظ و در مقام توجه به مفاهیم قرآن در قالب های مختلف آموزشی، حفظ، قرائت و تعلیم و تربیت مقامات خوبی را تا کنون به دست آورده است و این مساله با هدایت و رهبری امام خمینی و خلف صالحش مقام معظم رهبری به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه هویت و هستی مسلمانان را بر محور قرآن خواند و گفت: امیدواریم ما مسلمانان در سایه عمل به قرآن هویت و شخصیت خود را بیابیم و به حمدالله مقدمات آن فراهم آمده است چرا که در جهان اسلام به برکت قرآن بیداری اسلامی آغاز شده است و امیدواریم علاوه بر حفظ و قرائت قرآن در مقام عمل نیز به قرآن بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی و اقتصادی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مظهر حماسه سیاسی خواند و گفت:  اگر بخواهیم عمل صالح و عزت و عظمت خود را به دست آوریم بر اساس آیات قرآن باید برخلاف میل دشمن عمل کنیم و امیدواریم به برکت قرآن حماسه سیاسی دیگری را رقم بزنیم.

حجت الاسلام  محمدی در پایان تصریح کرد: حماسه اقتصادی نیز در سایه عمل به قرآن به دست می آید چنانچه آیات قرآن بر ای مساله تاکید دارند. این انتظار است که نامزدهای محترم ریاست جمهوری ضمن اعلام برنامه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود برنامه های قرآنی را نیز مورد نظر قرار بدهند و بدانیم که یکی از ملاک های تحقق حماسه اقتصادی نیز در سایه عمل به قرآن به دست می آید.

کد خبر 2067055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha