۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۰

پس از شکست برابر بلغارستان؛

ظریف: این یک موفقیت است/ غلامی: به این نتایج خوش‌بین هستم

ظریف: این یک موفقیت است/ غلامی: به این نتایج خوش‌بین هستم

فرهاد ظریف و عادل غلامی بازیکنان تیم ملی والیبال ضمن با اشاره به شکست برابر تیم ملی بلغارستان در دومین دیدار تدارکاتی رسمی برگزار شده برابر این تیم، از عملکرد خود و هم تیمی‌هایشان ابراز رضایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی والیبال که به منظور برگزاری آخرین اردو و دیدارهای تداکارتی پیش از حضور در لیگ جهانی به بلغارستان سفر کرده است، جمعه شب در دومین دیدار تدارکاتی رسمی پیش بینی شده برای بلغارها 3 بر 2 شکست خورد.

پس از این دیدار فرهاد ظریف گفت: خدا رو شکر که والیبال ایران به این سطح رسیده که می‌تواند مقابل قدرت‌های بزرگ والیبال دنیا بایستد. با اینکه مقابل تیم چهارم المپیک در یک بازی پنج سته  با امتیازات 25 بر 23 ، 27 بر 25 و 19 بر 17 باختیم باز هم نارحتیم. این نشان می‌دهد که والیبال ایران چقدر رشد کرده است.

وی تاکید کرد: بلغارها در پایان بازی خیلی خوشحال بودند مثل اینکه برزیل را در فینال لیگ جهانی برده‌اند. پنجشنبه وقتی ما آنها بردیم آن قدر خوشحالی نکردیم که آنها از بردن ما خوشحال شدند. در کل در جریان بازی یه جورایی ما بهتر بودیم. در امتیازات و پوئن‎ها ما 115 بر 112 برتر بودیم.  فقط در امتیازات حساس کم آوردیم. به دو امتیاز سرویس در ست پنجم بازی را واگذار کردیم.

لیبروی تیم ملی والیبال تاکید کرد: این مسابقات بهترین تجربه برای ما است. اینجاست که می‎توانیم تجربه کسب کنیم. این تیم بازیکنان خوبی چون سوکولوف دارد. بازیکنی که یکی از بهرتین‌ها دنیاست. این تیم بهترین سرویس‌زن‎های دنیا را دارد و این مسابقه می‎تواند تمرین بسیار خوبی برای رویارویی ما مقابل روسیه باشد.

ظریف با اشاره به آغاز بد تیم ملی والیبال در گیم اول یادآور شد: اما در  ادامه جبران کردیم و ست را 25 بر 23 واگذار کردیم. در ست پنجم چند امتیاز عقب افتادیم ولی باز مساوی کردیم. این نشان از روحیه جنگندگی تیم ایران است. همان چیزی که ولاسکو از ما می‌خواهد. در گذشته اگر این چنین عقب می‌افتادیم بازی را وا می‌دادیم. ولی الان تا اخرین لحظه می جنگیم.

ظریف تصریح کرد: بلغارها در دریافت خیلی خوب هستند و ما دیروز با زدن سرویس‌های خوب آنها را دچار مشکل کردیم ولی امروز این کار را نتوانستیم به نحو خوبی انجام دهیم.  من این با خت  را باخت نمی‌بینم. بلکه یک موفقیت بزرگ است. بازی کردن دراین سطح یکی از آرزو های ما بوده و الان به آن نزدیک شده‌ایم. در این بازی ها نتایج زیاد اهمیت ندارد و آنچه اهمیت دارد دستاورد هایی هست که برای کل تیم دارد. بازیکنانی مثل تشکری و فیاضی به این بازی ها خیلی احتیاج دارند. امیدوارم در بازی فردا هم خوب کار کنیم و بتوانیم با شکست بلغارستان با روحیه عالی به مصاف روس ها رویم.

عادل نیز هم در مورد اردوی تیم ملی والیبال در بلغارستان گفت : از این بهتر نمی‌شد ، دست فدراسیون والیبال درد نکند. این بازی‌ها مطمئنا کمک می‌کند تا تیم ایران با بهترین آمادگی در لیگ جهانی حاضر شود .

وی انگیره بالای بازیکنان و همبستگی آنان را نقطه قوت تیم خواند و خاطرنشان کرد: من شخصا به نتایج این تیم بسیار خوشبین هستم و فکر می‌کنم اگر بتوانیم همین بازی‌های مقابل بلغارستان را مقابل حریفان‌مان در لیگ جهانی هم به نمایش بگذاریم، همه آنها را وادار به احترام به والیبال ایران خواهیم کرد.

کاپیتان تیم کاله در مورد میزان آمادگی سرعتی زنان تیم ملی هم تصریح کرد: خوشبختانه در تمامی پست‌ها و از جمله بازیکنان سرعتی همه بازیکنان در آمادگی آرمانی بسر می‎برند و در عین رقابتی سالم رفاقت بسیار خوبی نیز بر اردوی تیم ملی حاکم است که در کمتر دوره‌ای شاهد این همه صمیمیت بوده‌ام.

کد خبر 2067135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha