۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۵

درخواست آمریکا و آلمان از روسیه

برای حفظ امنیت اسرائیل به سوریه موشک ندهید

برای حفظ امنیت اسرائیل به سوریه موشک ندهید

وزیران خارجه آمریکا و آلمان در اظهاراتی از روسیه خواستند تا به دلیل آنکه ارسال سیستم موشکی اس 300 به سوریه، امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر می اندازد، از تحویل آن به دمشق خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، "جان کری" در این اظهارت عنوان داشت : ارائه تسلیحات روسی به سوریه تاثیرات منفی به دنبال خواهد داشت و امنیت اسرائیل را با خطر مواجه می کند.

کری که در یک کنفرانس خبری مشترک در واشنگتن به همراه "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان، سخن می گفت در ادامه از مسکو خواست تا از ارسال تجهیزات نظامی به سوریه خودداری کند.

وستروله نیز در این کنفرانس خبری از مسکو خواست تا شانس مذاکرات صلح را از بین نبرد.

این دو در حالی از روسیه می خواهند تا ار ارسال سلاح به سوریه خودداری کند که در هفته گذشته و بعد از اقدام اتحادیه اروپا در لغو ممنوعیت ارسال سلاح به تروریست های حاضر در سوریه از آن استقبال کردند.

اظهارات کری و وستروله یک روز بعد از آن ابراد شد که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در سخنانی از تحویل گرفتن سامانه موشکی اس 300 خبر داده بود. اما دیروز دو روزنامه روسی مدعی شدند که هنوز مشخص نیست که آیا در سال جاری میلادی سامانه موشکی اس 300 به سوریه تحویل داده می شود یا خیر.

آمریکا و روسیه برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 تلاش می کنند و کشورهای غربی که از ابتدای آغاز بحران در سوریه به حمایت از گروه های شورشی پرداخته اند، تلاش می کنند تا با ارسال سلاح به تروریست ها موضع حکومت سوریه را در نشست ژنو2 که به احتمال زیاد در اواسط ماه جاری میلادی برگزار می شود ضعیف کنند.

هدف از این قبیل اقدامات آن است که دولت بشار اسد مجبور به قبول خواسته کشورهای غربی و گروه های شورشی شود.

 

 

 

کد خبر 2067170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha