۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

هیگل تاکید کرد

آمریکا حضور نظامی خود در منطقه آسیا-پسفیک را تقویت می کند

آمریکا حضور نظامی خود در منطقه آسیا-پسفیک را تقویت می کند

وزیردفاع آمریکا صبح امروز شنبه در اظهاراتی با تکرار ادعای عملیات های سایبری چین علیه واشنگتن از تقویت حضور نظامی ایالات متحده در منطقه آسیا و اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "چاک هیگل" در این اظهارات گفت : آمریکا نیروهای زمینی، هوایی و جنگ افزاری های پیشرفته (با تکنولوژی بالا) خود را در منطقه آسیا و اقیانوس آرام تقویت می کند.

افزایش حضور نظامی در آسیا و اقیانوس استراتژی جدید نظامی آمریکا است که "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالت متحده، آن را در سال گذشته ابلاغ کرده، سیاستی که برای کاهش قدرت چین برنامه ریزی و اجرا می شود.

هیگل که در نشست امنیتی سالانه سنگاپور سخن می گفت در ادامه به متحدان آمریکا در آسیا اطمینان داد که به رغم کاهش بودجه نظامی آمریکا واشنگتن قادر است برنامه استراتژیک خود را به طور کامل در منطقه اجرا کند .

هیگل در این سخنان به موضوعات دیگری همچون فعالیت های کره شمالی، وجود تنش در دریای چین، فعالیت های سایبری پکن و موارد دیگر اشاره کرد.

آمریکا برای محدود کردن قدرت چین درصدد است تا روابط خود با کشورهای آسیایی بویژه کشورهای حاشیه دریای چین را تقویت کند از همین رو استراتژی جدید نظامی خود را بر پایه افزایش حضور در آسیا و اقیانوس آرام پایه ریزی کرده است.

اما در این میان چین نیز بیکار ننشسته و رئیس جمهور این کشور از دیروز سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را آغاز کرده است.

 

 

کد خبر 2067227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha