۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

توسط رئیس جمهور/

پروژه منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری کلنگ زنی شد

پروژه منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری کلنگ زنی شد

شهرکرد - خبرگزاری مهر: پروژه احداث منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری در نزدیکی فرخ شهر توسط رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر شنبه با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

محمود احمدی نزاد در جریان سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری و افتتاح پروژه های عمرانی و بهداشتی نظیر تونل دوم رخ در مسیر ارتباطی اصفهان - شهرکرد و بالعکس، کارخانه تولید شیر خشک پگاه، افتتاح واحد های مسکن مهر و ...  کلنگ احداث منطقه ویزه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری را در شهرستان شهرکرد در نزدیکی شهر فرخ شهر کنار جاده ارتباطی اصفهان - شهرکرد بر زمین زد.

 ايجاد مناطق ويژه اقتصادي را يكي از راه‌كارهايي موثر در پشتيباني از فعاليت‌هاي اقتصادي  و برقراري ارتباط تجاري بين‌المللي، تحرك در اقتصاد منطقه‌اي، اشتغال و فناوري، ايجاد اشتغال مولد و جلب و تشويق سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي است.

يكي از راهبردهايي كه مي‌تواند نقش اساسي در توسعه و حمايت از فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري استان چهارمحال و بختیاری داشته باشد، ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در اين استان است.

 وجود شاخص‌ها از يكسو و همجواري استان با دو استان اصفهان و خوزستان به عنوان دو استان بزرگ اقتصادي و تجاري از سوي ديگر و همچنين قرار گرفتن استان در مسير كريدور شمال و جنوب مجموعا شرايطي را فراهم كرده كه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي را توجيه‌پذير مي‌كند.

این منطقه اقتصادی در 400 هکتار از زمین های استان چهارمحال و بختیاری در نزدیکی شهر فرخ شهر احداث می شود.

کد خبر 2067374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha