دادگاه لاهه تحویل سیف الاسلام قذافی را خواستار شد

دادگاه لاهه تحویل سیف الاسلام قذافی را خواستار شد

دادگاه جنایی بین المللی لاهه از مقامات لیبی خواست که پسر دیکتاتور سابق این کشور را به این دادگاه تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادگاه جنایی بین المللی روز گذشته از مسئولان لیبی خواستند که سیف الاسلام قذافی پسر دیکتاتور سابق لیبی را به این دادگاه تحویل دهند تا وی به خاطر ارتکاب جنایت در جریان قیام مردمی لیبی محاکمه شود.

دادگاه لاهه اعلام کرده است: لیبی در حال حاضر قادر نیست سیف الاسلام قذافی را از محلی که در شهر الزنتان و توسط شبه نظامیان زندانی است به نهادهای دولت تحویل دهد. قضات این دادگاه خاطرنشان کردند: لیبی تاکنون درباره موضوعی که دادگاه لاهه در مورد پرونده سیف الاسلام قذافی قصد دارد درباره آن تحقیق کند تحقیقاتی به عمل نیاورده است. مسئولان لیبی نتوانسته اند به مدارکی علیه قذافی دست یابند یا امنیت شاهدان جنایات سیف الاسلام قذافی را تضمین کنند.

قضات دادگاه لاهه اظهار داشتند که دولت لیبی در حال حاضر با چالش های بسیاری به ویژه در زمینه قضایی مواجه است. گفتنی است مسئولان لیبی با محاکمه سیف الاسلام در دادگاه جنایی لاهه مخالف هستند و معتقد هستند تا زمانی که مسئولان لیبی قصد دارند خود در این زمینه اقدام کنند خواسته دادگاه بین المللی لاهه دخالت در امور داخلی لیبی محسوب می شود.

سیف الاسلام قذافی در نوامبر 2011 توسط انقلابیون لیبی در 180 کیلومتری جنوب غرب طرابلس پایتخت لیبی بازداشت شد. وی به ارتکاب جنایات ضد بشری در طول قیام مردمی لیبی علیه رژیم دیکتاتوری معمر قذافی متهم است.

 

کد خبر 2067410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha