۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸

احمدی نژاد:

پرهیز از بریز و بپاش در پروژه های دولتی لحاظ شد/ اصلاح راههای موجود کشور

پرهیز از بریز و بپاش در پروژه های دولتی لحاظ شد/ اصلاح راههای موجود کشور

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اصلاح راههای موجود کشور در دولت نهم و دهم پیگیری شده است، اظهار داشت: نبود و حذف بریز و بپاش در پروژه های عمرانی دولت لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر از آمل، محمود احمدی نژاد صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح بزرگترين و طولاني‌ترين تونل جاده‌اي شمال كشور و آغاز عمليات اجرايي سه پروژه راهسازي در محورهاي تهران – شمال در جاده هراز و چالوس اظهار داشت: عبور از رشته كوه البرز و برقراري ارتباط ميان شمال كشور و بخش مركزي علاوه بر ايجاد همبستگي ملي ، توسعه گردشگري و ايجاد روحيه نشاط براي مردم و در حوزه امنيت ملي نيز حائز اهميت است.

وی گفت: از گذشته براي برقراري اين ارتباط تلاش‌هاي بسياري صورت گرفته و دو جاده هراز و چالوس با توجه به مشخصات فني، براي تردد ايجاد شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه مشخصات فني در دو محور هراز و چالوس با توجه به سرعت پايين تردد در گذشته ، یادآور شد: با تغيير در سيستم حمل و نقل و گسترش حجم تردد مطمئنا اين جاده‌ها پاسخگو نخواهند بود و با توجه به علاقه مردم به استفاده از طبيعت زيباي شمال كشور، مشخصات فني گذشته در اين جاده‌ها جوابگو نبوده و هزينه‌هاي راهداري بسياري را تحميل كرده است.

رئیس جمهور ادامه داد: در دولت نهم تصميم گرفته شد كه راههاي موجود اصلاح و كيفيت آنها ارتقا پيدا كند كه تاثير آن در جابجايي مردم و ايمني جاده‌ها ارتقا يابد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه پروژه هاي گوناگوني در مسيرهاي مختلف شمال كشور از جمله رشت و فيروزكوه انجام شده و امروز بيش از 50 درصد مسير در اين محورها دو طرفه شده كه انشاءالله تا پايان سال كامل خواهد شد، تصريح كرد: در محور هراز بخش مهمي از مشكلات و گرفتاري‌ها در محدوده گردنه امامزاده هاشم (ع) بود كه با برنامه‌ريزي صورت گرفته و احداث دو تونل بزرگ در اين محدوده به فضل الهي مشكلات حل خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اينكه در شرايط اوج ترافيك از هر دو جاده قديم و جديد استفاده خواهد شد، اظهار داشت: با برنامه‌ريزي صورت گرفته توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازي مقرر شده كه كل مسير محور هراز بهسازي و دو طرفه شود.

کد خبر 2068066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha