۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

تحولات شبه جزیره کره/ 

پیونگ یانگ سئول را به باد انتقاد گرفت/ هشدار روسیه درباره تقویت سامانه موشکی کره جنوبی

پیونگ یانگ سئول را به باد انتقاد گرفت/ هشدار روسیه درباره تقویت سامانه موشکی کره جنوبی

انتقاد کره شمالی از کره جنوبی به خاطر رد درخواست پیونگ یانگ و هشدار معاون وزیر دفاع روسیه درباره تقویت سامانه دفاع موشکی کره جنوبی از جمله رویدادهای اخیر شبه جزیره کره است. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، کره شمالی درخواست کره جنوبی را برای برگزاری مذاکرات در سطح دولت در خصوص منطقه کائه سانگ به جای پذیرش درخواست پیونگ یانگ با هدف برگزاری مذاکرات در سطح افراد غیرنظامی به باد انتقاد گرفت.

به نوشته یونهاپ، کره شمالی اعلام کرده است که "پارک گئون های" رئیس جمهوری کره جنوبی با مطرح کردن مذاکرات در سطح دولت در زمینه منطقه کائه سانگ صداقت کره شمالی را نادیده گرفته است.

بر این اساس کره شمالی از تجار و کارخانه داران کره جنوبی در منطقه صنعتی خواسته بود تا برای گفتگو درباره مسائل تنش زا به این منطقه آمده و مقامات دولتی نیز حتی می توانند به این مذاکرات بپیوندند.

پیونگ یانگ همچنین پیشنهاد برگزاری یک مراسم مشترک را برای گرامیداشت سالگرد اجلاس بین کره در 15 ژوئن 2000 مطرح کرده است.

این درحالیست که پارک ضمن رد این درخواست تاکید کرد: تمام موضوعات دوجانبه باید تنها در سطح مقامات دو کشور و دولت حل و فصل شود.

خبر دیگر اینکه "آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه درباره سیستم دفاع موشکی کره جنوبی هشدار داد و از این کشور خواست تا توسعه سیستم های موشکی دور برد استراتژیک خود را متوقف کند زیرا می تواند امنیت منطقه را به خطر بیندازد.

وی افزود: کره جنوبی مایل به حفاظت از موشک های خود است و این احتمال وجود دارد که از این سامانه در برابر حملات موشکی دیگر کشورها استفاده شود اما نباید این سامانه به عنوان یک سامانه موشکی راهبردی در نظر گرفته شود و سیستم دفاعی نباید به بهای تهدید دیگر کشورها تقویت شود. 

 

 

کد خبر 2068131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha