۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۰۴

پروین در گفتگو با مهر:

والدین در انتخاب سرویس مدارس و معلمان خصوصی فرزندان دقت کنند

والدین در انتخاب سرویس مدارس و معلمان خصوصی فرزندان دقت کنند

قدس - خبرگزاری مهر: دادستان شهرستان قدس از والدین خواست تا در انتخاب سرویس مدارس و معلمان خصوصی برای فرزندانشان، در مورد صلاحیت اخلاقی و اجتماعی افراد تحقیق و افراد مورد اطمینان را انتخاب کنند.

حبیب پروین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر سرویسهای مختلفی برای جابه جایی دانش آموزان در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که والدین باید دقت نظر کافی را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: والدین باید صلاحیت و اخلاق مداری راننده سرویس مدارس را بررسی کنند و پس از بررسی، اقدامات لازم را برای اعزام فرزند خود به مدرسه با سرویس انجام دهند.

این مسئول عنوان کرد: در این زمینه والدین باید تا حد امکان از سرویسهایی که مدرسه آنها را معرفی کرده استفاده کنند چون صلاحیت این افراد از قبل تایید شده است.

پروین ادامه داد: همچنین مدیران مدارس موظفند فقط با سرویس‌هایی که مورد تایید راهنمایی و رانندگی بوده و رانندگان آنها آموزش دیده‌اند قرارداد امضا کنند.

پروین یادآور شد: خودروهاي تاكسي كه جهت سرويس مدارس معرفي مي‌شوند بايد حتما معاينه فني، بيمه سرنشين و راننده را داشته‌باشند و حتما نيز بر اساس ظرفيت مجاز اقدام به سرويس‌دهي كنند زيرا پليس در صورتي كه با ظرفيت خارج از حد استاندارد در سرويس مدارس رو به رو شود در مرحله اول اعمال قانون و در مرحله دوم حتما خودرو را متوقف خواهد كرد.

دادستان شهرستان قدس در بخش دیگری از سخنان خود با تکذیب خبر تجاوز جنسی به دختر 6 ساله در این شهرستان اظهار داشت: خبری در رسانه ها چاپ شده که لازم است قبل از پرداختن به غیرواقعی بودن آن، به شرح پرونده پرداخت که در بهمن ماه سال 91 با طرح شکایتی از سوی والدین دو دختربچه مبنی کودک آزاری، این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه با تحقیقات اولیه از والدین دو دختر، یکی مادران اعلام کرد که فرزندش به کودک آزاری از سوی راننده سرویس اشاره کرده که در این زمینه معاینات لازم از سوی پزشک قانونی انجام شد.

این مسئول عنوان کرد: تحقیقات با حساسیت ویژه ای آغاز شد و با اقدامات مربوطه، پزشکی قانونی هرگونه تجاوز را نسبت به بچه ها رد کرد، با توجه به سن کم بچه ها هرگونه تعرض جنسی بلافاصله قابل تشخیص است.

پروین ادامه داد: در مرحله تحقیقات یکی از دختربچه ها که به نام فرشته در رسانه ها مطرح شده، ادعا کرده که راننده آژانس بدن وی را لمس کرده است، در تحقیقات نیز اولیا این نکته را مطرح کردند، پس از احظار و بازجویی از متهم در تمامی مراحل رسیدگی و تحقیقات موضوع را تکذیب کرد.

دادستان شهرستان قدس با اشاره به اینکه قاضی بر اساس علم قاضی برای متهم قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادر کرده است، یادآور شد: متهم پس از دادگاه روانه زندان شد و پس از چند روز با وثیقه، قاضی دادسرا دستور آزادی وی را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی مراجع قضایی همکاران به جرائم خشن به خصوص تجاوز و سرقت به عنف حساسیت لازم را دارند، اضافه کرد: در چنین مواقعی قرار بازداشت موقت صادر می شود و با توجه به اینکه در این پرونده تجاوز جنسی منتفی بوده و والدین هم مطرح نکردند قرار وثیقه 500 میلیون ریالی متناسب و قانونی بوده صادر شده است.

این مسئول افزود: با توجه به بازتابی که مصاحبه مادر یکی از بچه ها در خبرگزاری ها داشته، لازم به یادآوری است که انتشار چنین اخباری مستلزم این است که خبرنگاران صحت و ثقم موضوع را از مقام قضایی مربوطه استعلام کنند و جویا شوند چون نشر هرگونه خبر بدون تایید مرجع قانونی جرم تلقی و موجب تشویق اذهان عمومی و نشر اکاذیب محسوب می شود.

دادستان شهرستان قدس ضمن تکذیب تجاوز به دختر 6 ساله از سوی راننده آژانس اعلام کرد: موضوع در حد کودک آزاری  و تهدید بوده و بر اساس علم قاضی و سایر دلایل شهادت شهود منتفی بوده است.

وی با توصیه به خانواده ها برای دقت در انتخاب سرویس مناسب و مطمئن برای مدارس فرزندانشان عنوان کرد: با توجه به احتمال بروز مشکل مشابه در تهیه سرویس و مربی خصوصی در باشگاه و آموزشگاه برای فرزندان، والدین باید در خصوص صلاحیت اخلاقی و اجتماعی افراد تحقیق و افراد مورد اطمینان را انتخاب کنند.

کد خبر 2068734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha