۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

بودجه گلزار شهدا بر عهده بنیاد شهيد نيست

بودجه گلزار شهدا بر عهده بنیاد شهيد نيست

مدیرکل ساماندهی گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تامین بودجه گلزار شهدا به عهده بنیاد نیست و محل تامین منابع ساماندهی گلزارهای شهدا به سمت و سوی استان ها متمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر وحید بوستان احمدی با اشاره به وجود کمیته فنی برای هدایت مصادیق ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تمامی طرح ها در کمیته فنی ستاد بررسی و منطبق آیین نامه جدید و همگام با رسالت­های اصلی بنیاد مورد تطابق قرار می­گیرد.

وی افزود: کار گروه ساماندهی گلزار شهدا در استانداری ها (مشتمل بر 17 دستگاه اجرایی) مکلف اند که به صورت مرتب با دبیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان­ها جلسه داشته و تمهیدات لازم برای مرمت و بهسازی گلزارها را اتخاذ کنند و این کارگروه پتانسیل کافی برای برنامه ریزی بهسازی و مرمت گلزار مطهر شهدا را دارد؛ چرا که تمامی دستگاه های خدمت رسان به عنوان یکی از منابع تأمین اعتبار و همچنین بازوی اجرایی کار، عضو این کارگروه هستند.

وحید بوستان احمدی با بیان پیشرفت حدود 50 درصد بهسازی و مرمت گلزارها در سراسر کشور گفت: در سال 91 آیین نامه ای با عنوان "آیین نامه جامع گلزارها" به عنوان الگو و سند تدوین کردیم که به عنوان نقشه راه ما محسوب می­شود و با امضای مهندس زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تمامی استان ها ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد تمام تلاش خود را به کار گرفته تا روح و فضای اولیه گلزارها حفظ شود، افزود: اعتقاد ما بر این است که نباید پدر شهیدی که مدت­هاست با گلزار عجین شده و به این فضا عادت دارد را به ناگاه دچار اغتشاش بصری کنیم؛ بنابراین هدف ما مرمت خرابی­های کالبدی در گلزار است، بدون آنکه کوچکترین لطمه­ای بر روح و فضای اولیه حاکم برگلزار  وارد شود.

مدیرکل ساماندهی گلزارهای بنیاد درباره لایحه جامع ایثارگران نیز افزود: "ماده 11" قانون جامع ایثارگران، وزارت خانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و وزارت کشور را موظف کرده است که تمام هزینه های خدماتی همچون آب رسانی، برق رسانی، گازرسانی، ساخت و بهسازی و نگهداری گلزارهای مطهر شهدا و یادمان ها را با هماهنگی بنیاد تامین کنند.  

 وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری وزارت کشور و دستگاه هایی که در ماده 11 به صراحت نام آنها برده شده، بتوانیم آیین نامه اجرایی لایحه را تدوین کرده و در فاصله زمانی کوتاه این رسالت را که منطبق با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است با رویکرد کاملا فرهنگی به اتمام برسانیم.

مدیرکل ساماندهی گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص بودجه خاطر نشان کرد: در سال90 و 91 به دلیل استانی شدن بودجه ها، منابع مان بیشتر به سمت و سوی استان ها متمرکز شده و اگر قرار است تأمین اعتبار صورت بگیرد از محل منابع استانی خواهد بود.

وحید بوستان احمدی اظهار داشت: یکی از محل هایی که در سال گذشته و همچنین امسال به آن تأکید داریم، استفاده از منابع ارزش افزوده مندرج در لایحه بودجه شهرداری ها و دهیاری ها است که از سوی معاون وزیر کشور به تمامی معاونین عمرانی استانداری ها ابلاغ شده است؛ به طوری که شهرداری ها و دهیاری ها باید از این محل با هماهنگی بنیاد و منطبق بر آئین نامه جامع، اقدام به مرمت و بهسازی گلزار نمایند.

مدیرکل ساماندهی گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به واسطه این تفاهم نامه، بنیاد مسکن تمام استان­ها متعهد شدند که در قالب "طرح هادی" با هماهنگی بنیاد در چارچوب طرح ها و نقشه های تأیید شده و با اخذ رضایت کامل خانواده های شهدا، از توان مالی بنیاد مسکن برای ساماندهی گلزار شهدای استان خود استفاده کنند.

کد خبر 2069179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha