۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۷:۳۴

حجت الاسلام رئیسی:

خط امام خمینی (ره) دشمن شناسی و یکپارچگی است/حقوق بشر گوش فلک را کر کرد

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون اول قوه قضائیه گفت: خط امام خمینی (ره) توجه به رأی و آرای عمومی مردم، وحدت و یکپارچگی و دشمن شناسی و دشمن‌ستیزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، سه شنبه شب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حرم رضوی اظهار کرد: امروز باید از درس های امام خمینی (ره ) درس گرفت زیرا زیربنای مبانی فقهی، حقوقی و سیاسی امام راحل اندیشه و تفکر اسلامی است.

وی ادامه داد: امام خمینی عالم ربانی بود و تحلیل شخصیت ایشان باید بر اساس زیربنای اندیشه و تفکر صورت بگیرد چرا که نگاه به همه سلوک سیاسی و اجتماعی این مرجع گرانقدر بر این مبنا قابل درک است.  

وی اقتدار امروز نظام اسلامی را ناشی از توکل به خدا دانست و افزود: اقتدار و عزت نظام اسلامی به برکت امام خمینی و توکل بر خدا است.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: امروز دشمنان اسلام هیچ اقدامی بر علیه جمهوری اسلامی نمی توانند انجام دهند زیرا مردان و زنان متدین در صحنه علم و عمل حضور دارند و از آرمان های انقلاب اسلامی پیروی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فقیه کسی است که دین‌شناس باشد، افزود: در رأس نظام اسلامی ولی فقیه باید جامع‌الشرایط باشد و در حال حاضر مقام معظم رهبری بر اصول و مبانی تأکید می‌کند که دیروز حضرت امام فریاد می‌زد و این همان راز و رمز حیات طیبه امام و جاودانگی حضرت امام است.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: حضرت امام در عرصه جهاد با نفس پیش رو بود و هیچ گاه در برابر قدرت های زورگو سرخم نکرد و تا آخرین نفس ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در زمینه ادعای حقوق بشر بیان کرد: در حال حاضر ادعای حقوق بشر گوش فلک را کر کرده و کسانی که در این زمینه سخن می گویند به دنبال جلب توجه و یا جذب منافع بیشتر هستند.

وی ادامه داد: امروز اگر در مسئله هسته‌ای کوتاه بیایم هیچ چیز تمام نمی شود چرا که دشمنان نظام اسلامی می خواهند ما دست از دین‌مان برداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی با نظام لیبرال دموکراسی غربی تفاوت ماهوی دارد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی مبنای انتخابات بر مدار تکلیف‌مداری استوار است و همه مردم با بصیرت و آگاهانه به فرد اصلح رای می دهند.

رئیسی ادامه داد: اگر مردم و کاندیداها براساس تکلیف‌مداری در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند دشمنان انقلاب اسلامی شکست خواهند خورد و در این میان حضور حداکثری و پرشور مردم یأس دشمنان را به دنبال دارد.

کد خبر 2069851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha