۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

تحولات ترکیه؛

شمار قربانیان اعتراضات به سه نفر رسید/ واکنش داوداوغلو به انتقاد جان کری

شمار قربانیان اعتراضات به سه نفر رسید/ واکنش داوداوغلو به انتقاد جان کری

کشته شدن سومین نفر در زد و خورد معترضان با پلیس، ادامه اعتراضات ضددولتی در شهرهای بزرگ و واکنش وزیر خارجه ترکیه به اظهارات "جان کری" از جمله تحولات این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتقادهای بین المللی به برخورد خشونت بار پلیس ترکیه با معترضان همچنان ادامه دارد. در مرکز آنکارا پلیس برای متفرق کردن هزاران معترض به سیاست های دولت "رجب طیب اردوغان" بار دیگر از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کرد.

در این میان رسانه های ترکیه از مجروح شدن دست کم 4 نفر خبر دادند. این در حالی است که خبر کشته شدن سومین نفر از معترضان در جریان خشونت های چند روز اخیر ترکیه، بر خشم مخالفان دولت این کشور افزوده است.

در حالی که سرکوب خشونت بار اعتراضات در شهرهای ترکیه همچنان ادامه دارد "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه این کشور از عملکرد دولت دفاع کرد. وی در پاسخ به اظهارات همتای آمریکایی خود گفت ترکیه دمکراسی درجه دوم نیست. به گفته منابع دیپلماتیک در آنکارا داوداوغلو در گفتگویی تلفنی با جان کری مدعی شد در کشورهای دمکراتیک چنین اعتراضاتی پیش می آید.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد هر چند آنکارا حق اعتراضات مسالمت آمیز را به رسمیت می شناسد اما برخی از افراد از چنین حقی سوء استفاده می کنند. گزارش ها همچنین از ابراز نگرانی سازمان ملل از خشونت های ترکیه حکایت دارد. در آلمان نیز سخنگوی دولت این کشور بر لزوم توجه آنکارا به حقوق اولیه مردم ترکیه تاکید کرد.

کد خبر 2070241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha