۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

مشاور رییس جمهور دراموراهل سنت:

اختلاف میان مسلمانان زیبنده امت اسلامی نیست/مراسم دانش آموختگی طلاب مدارس دینی اهل سنت زاهدان برگزار شد

اختلاف میان مسلمانان زیبنده امت اسلامی نیست/مراسم دانش آموختگی طلاب مدارس دینی اهل سنت زاهدان برگزار شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت با بیان اینکه اختلافات و درگیری های میان مسلمانان زیبنده امت اسلامی نیست گفت: اختلافات و درگیری ها برخی از مسلمانان و فرقه ها با یکدیگر ناشی از خود خواهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی اسحاق مدنی ظهر پنحشنبه در مراسم دانش آموختگی طلاب مدارس دینی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: اشخاصی که دلشان  برای اسلام می تپد هیچگاه از دستورات اسلام و قرآن و پیامبر (ص) سرپیچی نمی کنند و به دنبال اتحاد و انسجام امت اسلامی اند نه تفرقه و اختلاف.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر جهان اسلام دچار مشکلاتی شده که مسلمان به روی برادر مسلمان خود اسلحه می کشد و حتی در درگیری ها  به زن و فرزند مسلمانان نیز رحم نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان دلسوز اسلام هستند باید با پیروی از قرآن کریم و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام (ص) از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند و برای عزت و اقتداراسلام  با حفظ اتحاد و انسجام در یک صف واحد از آن دفاع کنند.

مولوی مدنی هشدار داد: دشمن سعی دارد تا با ایجاد شایعه و دروغ در افکار مسلمانان و ایجاد شبهه در ذهن آنها به این اختلافات دامن بزند و از این درگیری ها به نفع خود بهره برداری کند.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر آنقدر شایعه و تهمت توسط دشمنان اسلام در بین مسلمانان رواج داده شده که کوچک ترین اختلاف به کشتار و قتل ختم می شود.

وی ادامه داد: به طور مثال  در میان شیعه به دروغ  گفته می شود  که اهل سنت به اهل بیت احترام نمی گذارد و یا در بین اهل سنت به دروغ می گویند که مذهب شیعه قرآن اهل سنت را قبول ندارد.

وی تصریح کرد: چگونه ممکن است انسانی پیامبر گرامی (ص) را دوست داشته باشد اما اهل بیت ایشان را دوست نداشته باشد و یا پیروان مذهب شیعه بین کتاب آسمانی و قران فرق بگذارند.

وی با اشاره به وجود اختلاف عقیده در صدر اسلام گفت: در صدر اسلام نیز اختلاف در میان مسلمانان و  اصحاب پیامبر (ص) وجود داشت اما هیچ وقت این اختلاف عقیده ها منجر به درگیری و قتل نشد.
وی با بیان اینکه اختلاف جزیی عقیده از زمان صدر اسلام تا کنون وجود داشته است ادامه داد: پس  از رحلت رسول مکرم اسلام  (ص) هر گاه که مسلمانان اسلام را در خطر می دیدند با تمام اختلاف نظر های فقهی اما برای دفاع از اسلام و حفظ اقتدار آن با یکدیگر متحد می شدند به گونه ای که هیچکس فکر نمی کرد در میان آنها اختلافی وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسم ختم صحیح بخاری که عصرامروز با حضور جمع زیادی از طلاب مدارس دینی در عیدگاه اهل سنت زاهدان برگزار شد  تعداد 280 نفر از برادران و خواهران مدارس دینی اهل سنت به درجه حافظ قرآن، مولوی و همچنین فاضله نائل شدند.

کد خبر 2070496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha