۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۲۳:۳۸

با تک گل هادی نوروزی/

پرسپولیس تهران در مقابل حریف تدارکاتی خود در اردبیل به پیروزی رسید

پرسپولیس تهران در مقابل حریف تدارکاتی خود در اردبیل به پیروزی رسید

اردبیل – خبرگزاری مهر: تیم پرسپولیس تهران در اولین دیدار تدارکاتی خود در اردوی تمرینی اردبیل، در مقابل تیم گمنام و تازه تاسیس "آرتا سبلان اردبیل" به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر ، در این دیدار که عصر پنجشنبه در استادیوم تختی اردبیل برگزار شد، تیم پرسپولیس با تک گل دقایق پایانی به برتری دست یافت.

این تیم که به منظور برگزاری تمرینات آمادگی در شهرستان سرعین اردو زده است، در مقابل تیم آرتا سبلان که از فصل اینده در دسته یک کشور بازی خواهد کرد، قرار گرفت و با تک گل دقیقه 77 هادی نوروزی به پیروزی رسید.

در این دیدار دو تیم بویژه تیم آرتا سبلان که دو هفته از تاسیس آن گذشته و تنها یک دیدار رسمی و دوستانه در کارنامه خود دارد، بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و در دقایقی پرسپولیس را تحت فشار قرار  داد، ضمن اینکه بازیکنان این تیم فرصت های بسیار زیادی را از دست دادند.

تیم پرسپولیس نیز با وجود سپری کردن دوره بدنسازی، در این دیدار دونده نشان دادند و با بازی درگیرانه موقعیت های زیادی را در مقابل دروازه حریف خود خلق کردند که با بی دقتی مهاجمان این تیم از دست رفت.

علی رضایی، محسن بمگر، رضا نورمحمدی، میثم حسینی، محمدحسین کنعانی، مهرداد کفشگری، محسن فیاض بخش، فرشاد قاسمی، میر مرادی، میلاد غریبی و محمد عباسزاده 11 بازیکن تیم پرسپولیس در ابتدای این دیدار بود. در نیمه دوم نیز هادی نوروزی، حقیقی، برزگر و آستانی به این تیم اضافه شدند.

تیم آرتا سبلان نیز با ترکیب وحید عزیزی، تورج رجایی، باقر غنی زاده، ایرج خدایاری، سجاد صیفی، سجاد عرفانی، توحید دشتی، پدرام مشرقی، وحید شاکر، احسان مهاجری و رضا بهرام پور در مقابل پرسپولیس قرار گرفت. این تیم نیز که از میانگین سنی بسیار پایینی برخوردار بود، در ادامه بازی از چند بازیکن ذخیره خود بهره گرفت.

در طول نود دقیقه این بازی دو تیم با بازی سرعتی و هجومی فرصت های زیادی را در مقابل دروازه ها خلق کردند که برخی از اتفاقات بازی را در زیر مرور می کنیم:

اولین خطر جدی را تیم آرتا سبلان اردبیل در دقیقه دوم بازی خلق کرد، دراین صحنه سانتر توپ از سمت راست پرسپولیس با ضربه سر فوروارد این تیم از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه چهارم نیز اولین حضور و اولین خطر جدی پرسپولیس رقم خورد، یک دقیقه بعد دوباره شوت بازیکن پرسپولیس به خارج از زمین رفت. در دقیقه ششم نیز ضربه سر شیرجه ای بازیکن پرسپولیس به بیرون رفت.

در ادامه بازی نیز که با حملات متعدد دو تیم پیگیری می شد، ضربات و شوت های بازیکنان یکی پس از دیگری به هدر رفت، پس از چند حمله خطرناک و زهردار طی 10 دقیقه اول از هر دو تیم ، بازی به تعادل کشیده شد و توپ بیشتر در میانه میدان به چرخش درآمد.

در دقیقه 23 بازی اولین تعویض برای تیم پرسپولیس رقم خورد، این تعویض اجباری به دنبال مصدومیت رضا نورمحمدی کاپیتان تیم انجام شد و برزگر جای وی را در مرکز دفاع پر کرد. از این لحظه بنگر بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

اولین کرنر بازی نیز و اولین کارت زرد نیز در دقیقه سی ام بازی اتفاق افتاد. بازی که کم کم سرد و بی روح دنبال می شد با شوت محکم و سرکش یکی از بازیکنان تیم آرتا گرم شد، بازی با کش و قوس ادامه داشت تا اینکه شوت دیگری از سوی بازکین آرتا سبلان روانه دروازه پرسپولیس شد که رضایی دروازه بان این تیم به کرنر فرستاد.

پس از این شوت بازی کند شد و در نهایت دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن رفتند. با شروع نیمه دوم که با آمدن هادی نوروزی و محمدرضا حقیقی همراه بود، اولین خطر پرسپولیس در همان ثانیه های اول رقم خورد و نوروزی در موقعیت تک به تک توپ را به سنگربان آرتا سبلان کوبید.

در این نیمه هادی نوروزی بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بسته بود، در دقیقه 57 نیز اشتباه فاحش محسن بنگر در خط دفاع توپ را در اختیار مهاج تیم آرتا قرار داد که این بازیکن نیز با شوت محکم موقعیت خطرناکی را خلق کرد.

پس از این فصرت طلایی که به هدر رفت، تیم پرسپولیس حملاتی را بر روی دروازه تیم آرتا تدارک دید که از دقیقه 15 تا 20 سنگربان تیم اردبیلی سه موقعیت گل را گرفت و آمادگی خود را به رخ حریف کشید.

از دقیقه 20 تا 30 نیز بازی متعادل شد و هر کدام از دو تیم حملات جسته و گریخته ای را بروی دروازه یکدیگر طراحی کردند که خطرناکترین آن موقعیت تک به تک بازیکن شماره 18 آرتا سبلان بود که به هدر رفت.

علی دایی از 15 دقیقه پایانی جوان ترین بازیکن خود را که اردبیلی است و در اردوی این نیم در سرعین به آن ملحق شده است، وارد میدان کردف یک دقیقه پس از این تعویض و در دقیقه 32 هادی نوروزی نموفق شد در شلوغی دروازه آرتا توپ را به تور بچسباند.پس از این گل بازی به شدت افت کرد که مصدومیت های پی در پی توقف بازی را به همراه داشت. البته در دقیقه 40 ضربه محکم و دقیق هادی نوروزی در آستانه ورود به دروازه و در حالی که دروازه بان مغلوب شده بود، توسط مدافعان این تیم برگشت داده شد تا پنج دقیقه بازی نیز با حملات پراکنده تیم آرتا سبلان اردبیل سپری شده و داور این دیدار با احتساب وقت های تلف شده سوت پایان بازی را به صدا درآورد.

کد خبر 2070513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha