۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

باقری در گفتگو با مهر:

نمی‌دانم چرا از اردوی تیم ملی تکواندو خط خوردم/ مدعیان را چند با شکست داده‌ام

نمی‌دانم چرا از اردوی تیم ملی تکواندو خط خوردم/ مدعیان را چند با شکست داده‌ام

تکواندوکار سبک وزن تیم ملی تکواندو درحالی که قصد داشت در سومین حضور جهانی خود سومین مدال را کسب کند بدون برگزاری دیدار انتخابی از اردوی تیم ملی کنار رفت تا شانس سفر به مکزیک را از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم باقری عضو تیم ملی ایران در وزن اول دو مدال برنز از رقابت‌های جهانی 2009 دانمارک و 2011 کره جنوبی را در کارنامه دارد. وی تلاش می کرد برای سومین بار راهی رقابت‌های جهانی شده و سومین مدال خود را از این مسابقات کسب کند.
 
این تکواندوکار سبک وزن در رقابت‌های انتخابی همه مدعیان را شکست داد و در تورنمنت اسپانیا هم رقبای خود را از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد. اما تصمیم به برگزاری رقابتهای انتخابی و کم کردن وزن باعث شد تا این تکواندوکار نتواند به وزن مورد نظر کادر فنی برسد و از حضور در رقابت‌های انتخابی محروم شد و شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داد.
 
وی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: شنبه گذشته به من، نقیب زاده و مستعان اعلام شد که باید در مسابقات انتخابی شرکت کنیم، در مورد انجام شدن يا نشدن  وزنکشی هم قرار بود توافقی بین ما سه تکواندوکار باشد که ما هم توافق کردیم این بدون وزنکشی مسابقه انتخابی انجام شود.
 
باقری ادامه داد: بر خلاف این موضوع روز یکشنبه به ما اعلام شد که باید وزنکشی کنیم و کم کردن چند کیلو وزن در یک شب امکان پدیر نبود. نمی‌دانم چرا فقط روز انتخابی برای ما سه تکواندوکار وزنکشی انجام شد؟ چرا سایر اوزان وزنکشی نکردند؟
 
این تکواندوکار ملی پوش در توضیح بیشتر این موضوع افزود: من تمام انتخابی ها همین رقبا را شکست داده ام، معلوم نیست چرا باید این چنین فشار روانی تحمل کنم؟ مگر یک تکواندوکار سبک وزن چند بار باید وزن کم کند؟ برای انتخابی های قبلی هم وزن کم کردم، برای اسپانیا هم هینطور که طلا هم گرفتم. اگر زودتر به ما اعلام می شد برای همین مسابقات هم سر وزن قانونی مسابقه می دادم!
 
دارنده دو مدال برنز جهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من برای برگزاری مسابقه انتخابی هیچ مشکلی ندارم، به سالن مسابقات هم آمدم ولی نام من برای انتخابی اعلام نشد، نقیب زاده و مستعان تاکنون در وزن اول مسابقه نداده اند! مقابل من هم که در هیچ مسابقه ای پیروز نشدند، معلوم نیست این تصمیمات بر اساس کدام منطق صورت می گیرد.
 
باقری در پایان گفت: هدف من حضور در مسابقات جهانی و تلاش برای موفقیت تیم ملی است، برای رسیدن به این هدف هم خیلی تلاش کردم ولی بدون دلیل از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شده ام، نمی دانم با چه کسی مشکل خود را در میان بگذارم.
 
ترکیب تیم ملی تکواندو از سوی کادر فنی در حالی اعلام شده که با انصراف نصر از حضور در وزن چهارم باعث شده تا این تیم ناخواسته وارد حاشیه شود. 
کد خبر 2070589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha