مشاور بشار اسد مطرح کرد؛

حضور ایران در ژنو 2 ضروری است/ رد پیشنهاد آمریکا از سوی سوریه درباره فلسطین

حضور ایران در ژنو 2 ضروری است/ رد پیشنهاد آمریکا از سوی سوریه درباره فلسطین

مشاور رئیس جمهوری سوریه با اعلام اینکه حضور ایران در نشست ژنو 2 یک ضرورت است از رد پیشنهاد واشنگتن درباره آوارگان فلسطینی در سال 2003 از سوی مقامات دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بثینه شعبان مشاور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با المیادین اظهار داشت: نشست ژنو 2 تحت نظارت مشترک کشورهای عربی نخواهد بود، بلکه با نظارت سازمان ملل متحد، آمریکا و روسیه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست ژنو 2 به اعتبار اینکه دوست سوریه محسوب می شود، یک ضرورت است. وی تصریح کرد: سوریه شاهد یک مناقشه جهانی است و رابطه تاریخی با روسیه و چین مانع دخالت نظامی در سوریه می شود.

مشاور رئیس جمهوری سوریه گفت: طرف های عربی و خارجی با مقامات بلندپایه سوری تماس داشته اند و آنها را به جدایی [از نظام سوریه] تشویق کرده اند و این تماس ها به روش های مختلفی صورت گرفته است. بثینه شعبان اظهار داشت: در حال حاضر همه توجهات متوجه این است که مقاومت در بلندی های جولان درک شود و ما مانع مقاومت در این منطقه نشده ایم.

وی در ادامه افزود: اهداف گروه های مسلح با اهداف اسرائیل یکی است و اسرائیل بیشترین بهره را از حمله به قنیطره می برد. ما خواسته های ملتمان را درک می کنیم، اما آنچه روی می دهد تخریب زیرساخت ها و ضربه زدن به ارتش سوریه است.

مشاور رئیس جمهوری سوریه درباره درگیری های القصیر نیز گفت: دولت سوریه اسناد و مدارکی را در اختیار دارد که نقش کشورهای عربی در حوادث القصیر را ثابت می کند. وی با بیان اینکه اتحادیه عرب باید تغییر کند، اظهار داشت : در شرایطی که قطر بر تصمیم گیری های اتحادیه عرب سیطره دارد هر نوع تصمیمی که از سوی این اتحادیه اتخاذ شود غافلگیر کننده نیست و جای تعجب ندارد.

شعبان همچنین فاش کرد: "کالین پاول" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دوره "جرج بوش" در سال 2003 به بشار اسد پیشنهاد کرد که فلسطینی های مقیم سوریه به قطر مهاجرت کنند، ولی ما این پیشنهاد را قبول نکردیم و اعلام کردیم که در مورد مسئله فلسطین از اصول خود چشم پوشی نمی کنیم.

کد خبر 2071070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha