۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷

چقایی/

ضرورت به همراه داشتن کارت ملی در روز رای گیری/ کارت هوشمند ملی مجریان انتخابات استان صادرشد

ضرورت به همراه داشتن کارت ملی در روز رای گیری/ کارت هوشمند ملی مجریان انتخابات استان صادرشد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی از ضرورت به همراه داشتن کارت شناسایی ملی در انتخابات 24 خرداد سالجاری خبر داد و گفت: کارت هوشمند ملی مجریان انتخابات استان نیز صادرشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  مهدی چقایی اظهار داشت: برای شرکت در امر مقدس انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست چراکه کدملی مندرج در کارت ملی برای هر فرد اختصاصی و یکه است و با ثبت آن هیچ فردی نمیتواند دوبار رای دهد.

وی از کاربردی شدن امضاء الکترونیک کارتهای هوشمند ملی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای مجریان انتخابات استان کارت هوشمند ملی صادر و تحویل آنها شده است.

وی اظهار کرد: در این دوره با مکانیزه شدن انتخابات، اسناد هویتی افراد اعتبار سنجی می‌شود و براحتی می‌توان اسناد مخدوش را شناسایی کرد و در آینده با صدور کارت هوشمند ملی، هویت افراد نیز اعتبار سنجی می‌شود که این امر شائبه هرگونه تقلب را از بین می‌برد.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت: تا روز انتخابات افرادی که شناسنامه و یا کارت ملی خود را گم کرده باشد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، گواهی شماره ملی خود را دریافت و در انتخابات شرکت کند.

وی همچنین از تشکیل ستاد انتخابات در اداره کل ثبت احوال استان خبر داد و گفت: این ستاد مدتهاست تشکیل و با توجه به نقش محوری ثبت احوال در انتخابات بخش‌های مختلف  فعال و به پیگیری نقش و وظایف مربوطه خود می‌پردازند.
 

کد خبر 2071441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha