۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۴

نادري:

افزایش 12 درصدی کشته شدگان در سوانح رانندگی/طرح تابستانی پلیس راه در کردستان آغاز شد

افزایش 12 درصدی کشته شدگان در سوانح رانندگی/طرح تابستانی پلیس راه در کردستان آغاز شد

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راه های استان کردستان از افزایش 12 درصدی تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در دو ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رمضان نادری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: طی دو ماهه اول گذشته از سال 92 در حوادث رانندگی در جاده های استان کردستان شش نفر بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل جان خود را از دست دادند که این میزان افزایش 12 درصدی را حاصل شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات در فروردین ماه و در طول ایام نوروز اتفاق افتاده است، افزود: با این وجود شاهد کاهش 12 درصدی وقوع حوادث و تصادفات جاده ای هستیم.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: علیرغم اینکه تعداد تصادفات جاده ای در سطح محورهای مواصلاتی استان کاهش یافته اما شدت حوادث بیشتر بوده و در هر حادثه تعداد کشته های بیشتری نسبت به گذشته به ثبت رسیده است.

افزایش 20 درصدی تصادفات منجر

نادری در ادامه از افزایش 20 درصدی تصادفات منجر به جرح نیز خبرداد و یادآور شد: میزان حوادث جرحی در جاده های کردستان در دو ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه سال 91 متاسفانه 20 درصد افزایش یافته است.

وی سبقت غیر مجاز، سرعت بیش از حد و تجاوز به چپ را سه عامل اصلی وقوع تصادفات جاده ای عنوان کرد و بیان کرد: طی دو ماه گذشته از سال در برخورد با متخلفان پلیس راه برخورد جدی تری را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پلیس راه های کردستان با بیان اینکه در مجموع 47 درصد افزایش برخورد طی دو ماه با متخلفات رانندگی در جاده های کردستان صورت گرفته است، گفت: در بحث سبقت غیر مجاز 54 درصد، در بحث تجاوز و انحراف به چپ 75 درصد، در بحث سرعت غیر مجاز 37 درصد، در بحث کمربند ایمنی 18 درصد و در بحث تلفن همراه نیز 20 درصد افزایش برخورد داشته ایم.

توقیف 1631 دستگاه خودروی متخلف

نادری در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 100 درصدی توقیف خودرو طی دو ماهه اول سال 92 اشاره کرد و افزود: در این مدت هزار و 631 دستگاه خودرو به دلیل تخلفات مختلف متوقف شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 92 جلد گواهینامه رانندگی ضبط شده است، اظهار داشت: در این رابطه نیز با افزایش 100 درصدی نسبت به سال 91 رو به رو هستیم.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: متاسفانه 20 درصد از کشته ها و مجروحان حوادث رانندگی مربوط به راکبان موتورسیکلت است که در این راستا نیز در ماه ها اول سال 989 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

جذب بازرسان نامحسوس از بین مردم

نادری در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بازرسان نامحسوس اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر از آن هستند می توانند در این زمینه با ارائه مدارک لازم به عنوان بازرس نامحسوس همانند یک پلیس فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: این افراد پس از ثبت نام دوره های آموزشی و تخصصی مختلفی را سپری کرده و می توانند در محورهای مواصلاتی استان فعالیت کنند.

رئیس پلیس راه های کردستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه استان کردستان در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و گردنه های متعدد و جاده های پر پیچ و خمی دارد، نیاز است رانندگان به ویژه کسانی که از خارج استان به کردستان وارد می شوند و آشنایی با این جاده ها ندارند با رعایت قوانین جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

نادری افزود: رعایت سرعت مطمئنه، عدم انحراف و تجاوز به چپ، عدم عجله و شتاب بی مورد و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروهای دیگر می تواند کاهش تصادفات جاده ای را به دنبال داشته باشد.

طرح تابستانی پلیس راه در کردستان آغاز شد

وی از آغاز طرح تابستانی نیروهای پلیس راه مستقر در استان کردستان نیز خبرداد و اظهار داشت: مرحله اول این طرح از اول امروز آغاز و تا 19 تیرماه سال جاری ادامه دارد.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز از 19 مرداد تا پایان شهریور ماه ادامه داشته و در این ایام گشت های محسوس و نامحسوس ویژه ای جاده های کردستان را تحت پوشش قرار می دهند.

نادری یادآور شد: در این ایام بالغ بر 53 تیم آشکار و 11 تیم نامحسوس محورهای مواصلاتی استان کردستان را تحت پوشش قرار داده و 60 واحد انتظامی نیز به عنوان رابط جاده های روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

وی بیان کرد: براساس برنامه زمانبندی شده در هر شیفت کاری بیش از 500 نفر از پرسنل پلیس راه و نیروهای انتظامی استان کردستان کار کنترل و نظارت بر جاده های کردستان را به عهده دارند.

رئیس پلیس راه های کردستان به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم دیده شده تا صندوق های اخذ رای سیار بدون دغدغه ترافیکی پس از جمع آوری آرا مردم استان به فرمانداری ها و بخشداری ها تحویل داده شوند.

کد خبر 2071522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha