۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۳۹

لیگ جهانی والیبال؛

شکست امیدوارکننده ایران برابر قهرمان المپیک/ باخت با طعم برد

شکست امیدوارکننده ایران برابر قهرمان المپیک/ باخت با طعم برد

تیم ملی والیبال اگرچه با عملکرد قابل تقدیر در گیم سوم دومین دیدار برابر روسیه به پیروزی ارزشمند دست یافت اما در مجموع چهار گیم، مقابل این تیم که آوازه زیادی در سرویس‌های سرکش و دفاع پرقدرت دارد و با قهرمانی در المپیک به نوعی یکی از مدعیان این دوره از مسابقات لیگ جهانی هم محسوب می‎شود، متحمل شکست شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار دوم تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه در چارچوب مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی، از ساعت 19:30 امروز شنبه در سالن "یانتارنی" کالینگراد روسیه آغاز شد که طی آن روسیه، قهرمان المپیک لندن و تیم دوم رنکینگ فدراسیون جهانی موفق شد با نتیجه .... صاحب برتری شد. نتیجه کامل این دیدار به شرح زیر است:

* روسیه 3 - ایران یک
(25 بر 23)، (25 بر 22)، (17 بر 25)، (25 بر 18)

سعید معروف، حمزه زرینی، امیر غفور، محمد موسوی عراقی، آرمین تشکری، فرهاد ظریف و فرهاد قائمی نفرات آغاز کننده تیم ملی والیبال در دیدار امروز برابر روس‌ها بودند که نسبت به دیدار نخست دو تغییر در ترکیب خود داشتند. این بازیکنان در آغاز گیم اول، با بازی خوب خود اختلاف امتیاز قابل ملاحظه‌ای با حریف پیدا کردند اگرچه هر دو وقت استرحت فنی این گیم به سود روس‌ها گرفته شد. آنها تا پیش از وقت استراحت فنی دوم، چندین خطا در سرویس داشتند اما در مجموع با تاکید و اصرار زیادی که روی سرویس‌های پرشی موجی داشتند، توانستند دریافت‌های اول ایران را با مشکل روبرو کرده و خود صاحب برتری شوند.

بعد از باخت در گیم اول، بازیکنان تیم ایران بازی در گیم دوم را به دور از طراوت و شادابی دقایق ابتدایی بازی آغاز کردند که نتیجه آن ایجاد اختلاف امتیاز زیاد مقابل حریف هنگام وقت استراحت فنی اول بود. شرایطی که تا زمان استراحت فنی دوم هم ادامه داشت طوریکه در این وقت استراحت نتیجه بازی 15 بر 11 به سود تیم میزبان بود. اما بعد از آن و به دنبال چند اشتباهی که حمزه زرینی مرتکب شد، تعویض این بازیکن با پوریا فیاضی جریان بازی را تغییر داد و کمک کرد تا شاگردان ولاسکو با عملکرد بهتر در سرویس و تمرکز بیشتر در دریافت، اختلاف امتیاز خود با حریف را کمتر کنند البته نه به آن اندازه که این گیم را به سود خود تمام کنند.

گیم سوم دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه، برای بازیکنان کشورمان متفاوت از دو گیم دیگر آغاز شد چون آنها بر خلاف گیم دوم و مانند گیم اول، بازی برتری مقابل حریف نمایش دادند با این تفاوت که توانستند از برتری خود نتیجه هم بگیرند. ملی‌پوشان والیبال کشورمان در این گیم با بازی خوب خود روسیه را در شرایطی قرار دادند که 11 اختلاف امتیاز (16 بر 5) عقب افتاد و با این اختلاف وقت استراحت فنی اول را گذراندند. بازیکنان ایران با سرویس‌های هدفمند، استفاده از توپ‎‌های برگشتی و توپ‌گیری‌های کم اشتباه مربی روس‌ها را وادار به تعویض‌های متوالی کرد طوریکه انسجام تیمی این تیم به هم ریخت.

تمرکز در سرویس، دفاع خوب و اشتباه کم در توپ‌گیری کمک کرد تا بازیکنان ایران بتوانند در برخی دقایق ابتدایی گیم چهارم شرایط را به سود خود رقم بزنند اما در نهایت تجربه بالای روس‌ها از حضور در میادین مختلف بین‌المللی و از جمله ادوار مختلف لیگ جهانی به آنها کمک کرد تا در این گیم هم مقابل ایران که دومین حضورش در این رقابت ها را تجربه می کرد، صاحب برتری شود.

اینگونه تیم ملی والیبال ایران که به لحاظ میانگین سنی کاملا جوانتر از روسیه است، مقابل این تیم که از نظر میانگین قدی برتری مطلقی داشت و با قهرمانی در المپیک، یکی از مدعیان این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی هم محسوب می‌شود، متحمل شکست شد.

تیم ملی والیبال در دیدار نخست خود برابر روسیه که شامگاه جمعه برگزار شد در سه گیم متوالی و با نتایج 25 بر 21، 25 بر 22 و 25 بر 17 متحمل شکست شده بود. صربستان دومین حریف ایران در رقابت‌های مقدماتی لیگ جهانی 2013 است. دیدار برابر صربستان طی روزهای 31 خردادماه و 2 تیرماه در تهران و ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2071693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha