۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

احمدی نژاد:

مرکز رصد فضایی امام صادق(ع) دستاورد بزرگ کشور در بخش فضایی است

مرکز رصد فضایی امام صادق(ع) دستاورد بزرگ کشور در بخش فضایی است

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس جمهور گفت: مرکز رصد فضایی امام صادق(ع) دردلیجان دستاورد بزرگ جوانان غیور ایرانی در بخش علوم فضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد صبح یکشنبه با بیان این مطلب در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رصد فضایی در دلیجان افزود: باید از تمام ظرفیت های فضایی در اختیار کشور برای تکمیل توانمندیهای فضایی کشور بهره جوئیم.

وی با اشاره به امکان کنترل و دریافت تمامی پهنه آسمان از یک فضای بسیار دور با راه اندازی این مرکز گفت: این مرکز امکان سنجش درست محیط و بستر سازی لازم برای تنظیم برنامه ها را به ما می دهد.

رئیس جمهور یادآور شد: امروز ایران از معدود کشورهایی است که چنین مرکزی را در اختیار داشته و با استفاده از آن می تواند در صورت ارسال ماهواره به فضا اطلاعات آن را در کشور در یافت کنیم.

زنجیره فناوری فضایی در ایران تکمیل شد

وزیر دفاع نیز در این مراسم گفت: با افتتاح و بهره برداری از اولین  پایگاه رصد و مراقبت فضایی کشور در دلیجان زنجیره فناوری فضایی در ایران تکمیل شد.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی افزود: این پایگاه که در راستای امنیت بخشی به فضا و سامانه های فضایی کشور احداث شده اجرام فضایی و ماهواره های عبوری از فضای کشور به صورت مرتب و کامل رصد خواهد شد.

وی از افتتاح اولین پایگاه رصد و مراقبت فضایی کشور به عنوان حماسه ای بزرگ در عرصه علم و فناوری یاد کرد و گفت: هدایت ماهواره های داخلی، مدیریت ترافیک مداری و دست یابی به اطلاعات رصدی سایر نقاط دنیا از طریق به اشتراک گذاشتن داده ها از مزیت های قابل توجه این پایگاه است که به دست متخصصان داخلی طراحی و احداث شده است.

وزیر دفاع یادآور شد: ردیابی راداری، ردیابی الکترو اپتیکی و ردیابی رادیویی سه روش جستجو و ردیابی اجسام فضایی در این پایگاه است.

گفتنی است در ادامه مراسم افتتاح رئیس‌جمهور از قسمت‌های مختلف این مرکز فضایی بازدید به عمل آورد.
 

کد خبر 2072049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha