۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

حجت الاسلام باراني:

قوام جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

قوام جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

مهدیشهر - خبرگزاری مهر: امام جمعه مهدیشهر قوام و دوام جامعه را در گرو زنده نگه داشتن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: این دو فریضه‌ مهم آنچنان جایگاه والایی در دین اسلام دارند که قرآن کریم بارها با الفاظ و عبارات متفاوت به آنها اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی ظهر دوشنبه در اولین جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهدیشهر طی سالجاری که با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد افزود: اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست و  تمامی انبیاء و اولیاء الهی نیز با هدف تذکر به بشر آمده اند.

وی تصریح کرد: در احکام دین، به تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر گفته می‌شود بنا بر این واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و بازداشتن آنها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است.

امام جمعه مهدیشهر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ های یک پیکر است و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

بارانی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، چنان که می فرماید: "شما بهترین امت هستید که به سود انسانها آفریده شدید امر به معروف و نهی از منکر می کنید".

وی با اشاره به انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، بزرگترین معروف امسال را ترغیب و تشویق مردم جهت حضور پرشور در پای صندوق های رای دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده اند "کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند، جانشین خداوند در زمین و پیامبر و کتاب او است" اظهار  داشت: این روایت بیانگر این است که این فریضه بزرگ قبل از هر چیز یک برنامه الهی است و فلسفه ارسال رسل و نزول کتب آسمانی جزو این برنامه است.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی در خاتمه افزود: "امر به معروف و نهی از منکر، از نظر عقل و شرع مقدس، از مهم ترین واجب ها، بلکه اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادتهاست".

کد خبر 2073193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha