۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

یک نهاد امنیتی در آلمان هشدار داد؛

خطر بالای تروریسم راست افراطی در آلمان/ افزایش حامیان گروههای افراط گرای تروریست

خطر بالای تروریسم راست افراطی در آلمان/ افزایش حامیان گروههای افراط گرای تروریست

سازمان حمایت از قانون اساسی آلمان در گزارشی درباره خطرات تروریسم راست افراطی در این کشور هشدار داده و از افزایش حامیان گروههای تروریستی افراطی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هامبورگر ابند بلات" نهاد حمایت از قانون اساسی آلمان درباره تشدید تروریسم راست افراطی  و تقلید از تشکیلات تروریستی زیر زمینی ناسیونال سوسیالیستی (نئو نازی) NSU در این کشور هشدار داد.

حامیان قانون اساسی در آلمان همچنین بعد از کشف شبکه تروریستی راست افراطی NSU همچنان درباره خطر بالقوه تروریسم راست افراطی در این کشور نگرانند.

در گزارش نهاد حمایت از قانون اساسی آلمان در سال 2012 که امروز در برلین منتشر شده است آمده است که با توجه به زمینه بالای خشونت در این کشور، احتمال وجود شبکه های تروریستی راست افراطی دیگری در آلمان وجود دارد. تمایل گروههای راست افراطی برای دستیابی به سلاح و مواد منفجره یک خطر مخفی را در این کشور به وجود آورده است.

در این گزارش همچنین آمده است که تقریبا از هر دو  راستگرای افراطی در آلمان یکی آماده برای اقدامات خشونت آمیز است. ترورهای انجام شده توسط شبکه تروریستی زیر زمینی ناسیونال سوسیالیستی NSU در آلمان، ابعاد جدیدی از خطراتی که گروههای راست افراطی ایجاد می کنند، آشکارکرد. این شبکه تروریستی راست افراطی بین سالهای 2000 و 2007 ده مورد قتل را مرتکب شده است.

پلیس و سازمانهای امنیتی آلمان سالها هیچ رد پایی از این گروه تروریستی پیدا نکردند و این شکست، نهاد حمایت از قانون اساسی آلمان را در بحران سختی گرفتار کرده بود.

"هانس جورج ماسن" رئیس نهاد حمایت از قانون اساسی آلمان روز سه شنبه همراه با وزیر کشور این گزارش را ارائه داد. این نهاد امنیتی در آلمان همچنین از رشد روزافزون افراط گرایی در آلمان خبر داده و اعلام کرده است که این گروه افراطی در سال 2012 بیش از 42 هزار عضو در آلمان داشته است. این در حالی است که یک سال پیش تنها 38.080 عضو داشته است. در این میان به خصوص سلفی ها در این کشور رشد چشمگیری داشته اند و طرفداران آنها از 3800 نفر در سال 2011 به 4500 نفر در سال 2012 افزایش پیدا کرده اند.

کد خبر 2073733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha