۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

ياوري:

كشاورزي پتانسل بالقوه اي در برابر تحريم ها است

كشاورزي پتانسل بالقوه اي در برابر تحريم ها است

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: توسعه كشاورزي و افزايش سرمايه گذاري در اين حوزه مي تواند نقش بزرگي در مقابله با تحريم هاي دشمنان داشته باشد.

ابوالفضل ياوري در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: فرايند توليد كشاورزي متاثر از مسائل داخلي و خارجي كشور است و فعل و انفعالات در اين مسائل سبب ايجاد تغيير در ميزان و نحوه توليد محصولات كشاورزي مي شود.

وي با بيان اينكه لازم است در اين زمينه حمايت هاي متناسب با نوع توليد در كشور صورت گيرد، اظهار داشت: حمايت از كشاورزي و افزايش سرمايه گذاري در اين بخش مي تواند نقش بزرگي در خودكفايي غذايي و توليدي كشور داشته باشد.

ياوري با اشاره به تحريم هاي دشمنان خارجي در طي سال هاي اخير، افزود: با وجود اينكه تحريم ها در سال هاي جاري سبب شده تا نرخ رشد در بخش هاي مختلف كشور كاهش يابد اما در حوزه كشاورزي اين تحريم ها سبب افزايش نرخ رشد در داخل كشور شده است.

وي با بيان اينكه بر اين اساس كشاورزي پتانسل بالقوه اي در برابر تحريم ها به شمار مي رود، تصريح كرد: به همين دليل توسعه كشاورزي و افزايش سرمايه گذاري در اين حوزه مي تواند نقش بزرگي در مقابله با تحريم هاي دشمنان داشته باشد.

وي اضافه كرد: هر چه قدر در اين حوزه سرمايه گذاري بيشتري انجام شود به نفع مردم و كشور خواهد بود و سبب مي شود تا تامين امنيت غذايي مردم بهتر صورت گيرد و آثار تحريم ها كمتر مشاهده شود.

ياوري در پاسخ به اين سوال كه اعطاي يارانه سبز به كشاورزان كه از جانب يكي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري مطرح شده را چگونه ارزيابي مي كند، گفت: به طور كلي سياست هاي حمايتي از كشاورزان مي تواند در تامين 100 درصدي امنيت غذايي كشور موثر باشد و اعطاي يارانه به كشاورزان نيز مي تواند در همين راستا اجرايي شود.

وي سياست گذاري در بخش خريد تضميني، توسعه بنگاه ها و تجارت الكترونيك محصولات كشاورزي، ايجاد پايانه هاي صادراتي و بازار مرزي براي تجارت محصولات كشاورزي و ... را از ديگر راهكارهاي حمايت از توليد كنندگان محصولات كشاورزي ذكر كرد.

 

کد خبر 2073864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha