۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

موضع مبهم اردوغان در قبال معترضین؛ از اوباش خواندن آنها تا عذرخواهی به سبب اقدامات خشونت بار

موضع مبهم اردوغان در قبال معترضین؛ از اوباش خواندن آنها تا عذرخواهی به سبب اقدامات خشونت بار

اردوغان که در بخش اول سخنرانی خود در پارلمان اظهارات تندی را علیه معترضین مطرح کرده بود و آنها را اوباش خوانده بود، در چرخشی 180 درجه از مواضعش از تظاهرات کنندگان عذرخواهی کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان نه تنها خواستار اتحاد ملی شد، بلکه تاکید کرد واکنش پلیس به معترضین اصلا تند و خشن نبوده است.

اردوغان هستم نمی توانم خودم را تغییر دهم

وی در چرخشی 180 درجه از مواضع خود گفت: البته اگر واکنش من بسیار خشن به نظر رسیده است ، عذرخواهی می کنم و من رجب طیب اردوغان هستم و نمی توانم آن را تغییر دهم .

اظهارات اردوغان درحالیست که نخست وزیر ترکیه در بخش اول سخنرانی خود به شدت از معترضین و موضع تند آنها انتقاد کرد و  از آنها به عنوان اوباش یاد کرد و دلیل انتخاب این واژه را تخریب هایی توصیف کرد که معترضین به بار آوردند، اموال عمومی را ویران کرده و در جریان تظاهرات چندین افسر پلیس زخمی شده و شاخص  بورس بازار شوط کرده است.

تظاهرات ترکیه ربوده شد

نخست وزیر ترکیه همچنین رسانه های خبری را به انتشار اخبار نادرست متهم کرد و تاکید کرد: افراد زیادی از این تظاهرات که در ابتدا به خاطر قطع درختان آغاز شد، سواستفاده کردند.

اهداف معترضین از برگزاری تظاهرات از زبان اردوغان

وی افزود: هدف از این تظاهرات ضد دولتی خدشه وارد کردن به اعتبار و آبروی ترکیه در سطح جامعه بین الملل است و 95 درصد از افرادی که در پارک گزی تجمع کرده اند، تابحال حتی یک بار هم اسم این محوطه را پیش از آغاز تظاهرات نشنیده بودند.

معترضین می خواهند در مقابلشان زانو بزنیم!

 اردوغان همچنین در اظهاراتی گفت: معترضین واقعا چه انتظاری از ما دارند، آیا می خواهند که در مقابل آنها زانو بزنیم.

مخالف فرقه گرایی و همچنین تبعیض در ترکیه هستیم

 نخست وزیر ترکیه افزود: مخالف فرقه گرایی و همچنین تبعیض در ترکیه هستیم و از تاکتیک های پلیس که با معترضین در میدان تقسیم درگیر شدند، حمایت می کنم.

این اظهارات درحالیست که پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترضین از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده و شماری از تظاهرات کنندگان نیز علیه پلیس بمب های آتش زا و سنگ پرتاب کردند.

به خواسته های معترضین تن درنمی دهیم

اردوغان در سخنرانی خود اعلام کرد که پارک گزی یک "مکان اشغال شده" نبوده است و به خواسته های معترضین تن درنمی دهیم و در پی ارتقای سطح فرهنگ و تمدن ترکیه هستیم.

 

کد خبر 2073971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha