"ان تی وی" آلمان بررسی کرد:

غرب رو در روی ویرانه های سیاستی شکست خورده در افغانستان/ فقر مسئله اصلی افغانها

غرب رو در روی ویرانه های سیاستی شکست خورده در افغانستان/ فقر مسئله اصلی افغانها

یک رسانه آلمانی در تحلیلی با اشاره به شرایط بد امنیتی در افغانستان سالها پس از حضور نظامی ناتو، غرب را رو در روی ویرانه های سیاستی شکست خورده در افغانستان ارزیابی کرد و فقر را همچنان مسئله ای حل نشده در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ان تی وی" آلمان در تحلیلی به قلم "منفرد بلسکینگ" نوشت: حمله اخیر طالبان به ستاد فرماندهی ناتو در کابل یک بار دیگر نشان داد که شرایط امنیتی در این کشور بدتر شده است. بعد از بازگشت نیروهای خارجی نیزاین کشور همچنان در معرض خطر هرج و مرج قرار دارد. این منطقه همچنان در آینده یک منطقه ناآرام باقی خواهد ماند چرا که مسئله اصلی آن که همان فقر است همچنان باقی است.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: حمله طالبان به مقر فرماندهی ناتو در کابل مدرک واضح و وحشتناکی است مبنی بر افزایش قدرت طالبان در این کشور. زمانی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نمی تواند امنیت یکی از مهمترین تاسیسات خود در افغانستان را تامین کند، چه کسی باید امنیت تمام این کشور بعد از بازگشت نیروهای نظامی خارجی را در سال آینده تضمین کند؟

بلسکینگ در بخش دیگری از این مطلب شرایط در افغانستان را بسیار پیچیده ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد که وزیر امور خارجه آلمان نیز در دیدار اخیرش از افغانستان شرایط این کشور را بسیار دشوار ارزیابی کرد.

در ادامه آمده است که آمریکا و متحدانش می دانند که مسائل افغانستان با ابزار نظامی قابل حل نیست. در هیچ یک از کشورهایی که غرب در آن مداخله نظامی کرده است صلح، رفاه و دموکراسی برقرار نشده است. در افغانستان نیز وضعیت به گونه ای دیگر نیست. برعکس در این کشور همچنان جنگ و قاچاق مواد مخدر و هرج و مرج حاکم است و خشونت طلبان سیاست را تعیین می کنند.

در ادامه آمده است: افغانستان همچنان یکی از فقیرترین کشورهای جهان باقی مانده است و یک سوم مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند.

نویسنده در ادامه با اشاره به پیشرفتهایی که در زمینه بازسازی این کشور انجام شده است، این پیشرفتها را برای یک نتیجه گیری مثبت کافی ندانسته و تصریح کرد که اگر شرایط امنیتی در این کشور بدتر شود آینده کمک کنندگان غیر نظامی در افغانستان نیز همچنان نامعلوم است.

در بخش پایانی این مطلب آمده است: غرب در برابر ویرانه های یک سیاست شکست خورده در افغانستان قرار گرفته است. این منطقه همچنان سرزمینی ناآرام باقی خواهد ماند که مسئله اصلی آن فقر است و با راهکار نظامی قابل حل نیست.  

کد خبر 2074209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha