۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۴۰

فرانسه با تجارت آزاد اروپا و آمریکا مخالفت کرد

فرانسه با تجارت آزاد اروپا و آمریکا مخالفت کرد

فرانسه پیش از نهایی شدن مذاکرات تجارت آزاد اروپا و آمریکا، تهدید به وتوی آن کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "آسوشیتدپرس"، همکاری های آزاد تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا که قرار است به زودی آغاز شود در ابتدای راه با مشکل روبرو شده است.

 آمریکا و اتحادیه اروپا  قرار است مذاکرات درباره همکاری های آزاد تجاری را با یکدیگر آغاز کنند و در صورت نهایی شدن این همکاری خرید و فروش کالاهای مختلف بین دو طرف بدون پرداخت عوارض صورت خواهد پذیرفت.

آمریکا و اتحادیه اروپا تقریبا نیمی از اقتصاد جهان و 30 درصد از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده اند.

اما بر اساس گزارش ها این همکاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا که قرار است در روزهای آینده به نتیجه رسیده و نهایی شود با مشکلاتی از سوی فرانسه روبرو شده است.

بر اساس این گزارش مقامات کشور فرانسه اعلام کرده اند که اگر تجارت آزاد بین دو طرف شامل فیلم ها یا تولیدات رادیویی و تلویزیونی شوند با این مبادلات مخالفت کرده و آن را وتو خواهد کرد.

بر اساس قوانین بخش های سمعی و بصری به طور سنتی از تفاهم نامه های تجارت آزاد جهانی خارج شده اند و این قانون به دولت ها اجازه می دهد که در خریدو فروش آنها عوارض دریافت کرده و از این طریق از آنها محافظت کنند.

این طرح به عنوان "استثناء فرهنگی" شناخته می شود.

بر این اساس، فرانسه خواستار خارج شدن این محصولات از قوانین تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا شده است و اعلام کرده که گنجاندن این محصولات در تجارت آزاد مورد قبول فرانسه نیست.

کد خبر 2074279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha