۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵

یک روزنامه آلمانی تحلیل کرد:

استبداد روزافزون دولت اردوغان/ پیشبرد مذاکرات عضویت ترکیه در اروپا نادانی است

استبداد روزافزون دولت اردوغان/ پیشبرد مذاکرات عضویت ترکیه در اروپا نادانی است

یک روزنامه آلمانی در تحلیلی با اشاره به خشونت پلیس ترکیه علیه معترضان و استبداد روزافزون دولت اردوغان، تصمیم گیری درباره گشودن بخش جدیدی از مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را نادانی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در تحلیلی نوشت: احتمالا اعتراضات در استانبول برای به زانو درآوردن نخست وزیر این کشور شکل نگرفته است، این در حالی است که اردوغان چنین اظهار نظرتحقیر آمیزی را درباره اعتراضات دارد.

معترضان تنها امیدوار بودند که علامتها و سیگنالهای آنها برای گفتگو جدی گرفته شود. اما روز گذشته و بر اساس گزارش شاهدان، نیروهای امنیتی ترکیه با خشونت بالا به معترضان در میدان تقسیم حمله کردند و این مسئله آشکار شد که اعتراضات برای دفاع از مسائل زیست محیطی و نافرمانی های شهروندان و غیر نظامیان با سیستم سیاسی اردوغان تناسبی ندارد.

اردوغان احساس می کند که گروهایی از جوانان علیه وی و دولتش به پا خواسته اند و می خواهند از پروژه ساختاری مد نظر او در قلب استانبول جلوگیری کرده و مزاحمت ایجاد کنند.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب خاطر نشان کرد که با توجه به استبداد روزافزون دولت ترکیه گرفتن تصمیمی مبنی بر گشودن بخش جدیدی در مذاکرات عضویات ترکیه در اتحادیه اروپا نادانی است.

کد خبر 2074678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha