۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۳۵

رضایی:

وضع دریاچه ارومیه را تثبیت می کنیم/ اصل هایی را از طرق قانونی به قانون اساسی اضافه می کنم

وضع دریاچه ارومیه را تثبیت می کنیم/ اصل هایی را از طرق قانونی به قانون اساسی اضافه می کنم

تبریز - خبرگزاری مهر: کاندیدای مستقل یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت: مسئولان کشور به فکر محیط زیست و زندگی مردم نیستند و به جای دعوا باید به مشکل بزرگ دریاچه ارومیه رسیدگی کنند و ما در دولت خود به مردم آذربایجان قول می دهیم وضعیت دریاچه ارومیه را تثبیت کنیم

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن رضایی شامگاه امروز چهارشنبه در جمع مردم تبریز در محل ورزشگاه ستارخان این شهر با اعلام این مطلب گفت: بنده به برخورداری از زبان و فرهنگ بومی قومیت های کشور اعتقاد دارم و در دولت خود برخورداری مردم از اصل 15 و 19 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اختیار آنها خواهم گذاشت.

وی اضافه کرد: قومیت ها عاملان موفقیت های کشور هستند و حق دارند به حق خود برسند و آذربایجان یادآور انسان های نمونه است و عالمان و دانشمندان بزرگ کشور از فرزندان این مرزو بوم هستند.

رضایی با اشاره به فداکاری های شهیدان آذربایجان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی شهیدان باکری، تجلایی و شفیع زاده اسوه یقین آخرت و تبلور قدرت آذربایجان بودند و با رزمندگی غضب خود را به دشمنان ایران اسلامی نشان دادند.

وی در ادامه گفت: کشور ایران بار دیگر به فداکاری های مردم احتیاج دارد تا با حضور در صحنه های مختلف کشور مقابل بدخواهان نظام ایستادگی کند.

رضایی در سفر آخر خود به شهرستان ها، در آذربایجان شرقی گفت: در سفر آخر حضور در شهرستان ها آذربایجان را انتخاب کردم و اکنون که در یکی از منطقه های محروم این استان حضور دارم مردم این منطقه را پشتوانه خود در صحنه انتخابات می دانم.

وی افزود: مردم آذربایجان دارای ابعاد مختلف در کشور هستند و  کسانی که آذربایجان را نشناخته اند باید با حضور در جمع این مردم شاهد اقتدار و از جان گذشتگی مردم این منطقه باشند.

رضایی در ادامه گفت: امروز کشور ایران همانند سال های دفاع مقدس و جنگ در مقابل دشمن نیازمند خیزش مردم است و ما در دولت خود مشکلات بیکاری و گرانی را که یکی از بزرگترین مشکلات جوانان آذربایجان است را حل می کنیم و محرومیت ها را از چهره کشور به خصوص آذربایجان می زداییم.

وی با اشاره به برنامه های خود گفت: بنده در دولت خود با توسل به روح شهید باکری فتح المبین های دیگر را در کشور رقم خواهم زد و یکی از مهم ترین برنامه های بنده حل مشکلات اقتصادی کشور با یاری مردم کشور است.

رضایی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری با اشاره به شعار انتخاباتی خود گفت: رمز دولت ما یا ابوالفضل و سلام بر زندگی است و ما با این شعار می خواهیم همانند حضرت ابوالفضل در جبهه خیمه ها ، زندگی را برای مردم به ارمغان آوریم.

وی با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: مسئولان کشور به فکر محیط زیست و زندگی مردم نیستند و به جای دعوا باید به مشکل بزرگ دریاچه ارومیه رسیدگی کنند و ما در دولت خود به مردم آذربایجان قول می دهیم وضعیت دریاچه ارومیه را تثبیت کنیم و از طریق کانال های آبی، رژیم آبی دریاچه ارومیه را تنظیم و شاهد روز به روز افزایش آب دریاچه باشیم چرا که این دریاچه مرکز تمدن های بزرگی در تاریخ آذربایجان و ایران اسلامی بوده است و مسئولان باید با ارائه راهکارهایی به جای دعوا به فکر محیط زیست باشند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: از محرومان و مستضعفین آذربایجان حمایت خواهم کرد چرا که این مردم با جان گذشتگی خود فداکاری خود را در دوران جنگ تحمیلی در کشور نشان دادند و ما اکنون باید با رفع مشکلات کشاورزی این منطقه  شاهد پیشرفت روزافزون کشاورزی باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: امکانات و ظرفیت های کشور برای یک جهش بزرگ اقتصادی آماده است و بنده بیش از 20 سال  است که اقتصاد کشور را مطالعه کرده ام و از ظرفیت ها، توانایی ها و امکانات این کشور باخبر هستم.

رضایی افزود: در آذربایجان حق مردم را بدهیم و اصلی ترین هدف ما جوانان و بانوان هستند که با داشتن روحیه امید به زندگی بر عمران و آبادانی کشور کمک کنند.

شهرستان های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل با یک جنبش بزرگ، و با تحقق شعار سال جاری که رهبر معظم انقلاب فرموده اند شاهد یک جریان عظیم سیاسی و اقتصادی خواهند بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: دولت های قبلی در انقلاب اسلامی در حد توان خود از ظرفیت ها استفاده کرده اند اما بر چیزی اضافه نشده است و ما تلاش داریم در دولت خود با استفاده از ظرفیت ها و حکمت های رهبری در اداره کشور استفاده کنیم و بر اساس قانون اساسی کشور در دولت خود پیشنهاداتی برای اصلاح قانون اساسی و افزودن اصل های دیگر از جمله در زمینه های اقتصاد، شورای شهر و مدیریت شهری که نیاز است از طریق قانونی شاهد باشیم.

کد خبر 2075107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha