۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۲۲:۳۶

مهر گزارش می دهد/

ساحل‌نشینان خلیج فارس حماسه آفریدند/ جمعیت همچنان در حال افزایش است

ساحل‌نشینان خلیج فارس حماسه آفریدند/ جمعیت همچنان در حال افزایش است

بوشهر - خبرگزاری مهر: بدون شک مردم همواره در نشان دادن عزت و اقتدار نظام در همه عرصه‌ها نقش ارزشمند خود را نشان داده‌اند و این حضوردر صحنه‌های مختلف متفاوت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور در انتخابات، عرصه سرنوشت ساز، جلوه دیگری از صلابت نظام نشان می‌دهد. دشمنان انقلاب اسلامی در این عرصه‌ها از مدتها قبل برنامه ریزی‌های متعددی برای کم رنگ کردن مشارکت و یا کم رنگ نشان دادن حضور مردم دارند که این بار هم با همین قصد و نیت، برنامه‌های متعددی در دست تهیه داشتند تا امروز 24 خردادمردم روی خوشی در این انتخابات نشان ندهند.

مردم امروزآمدند، خوب هم آمدند، بگونه‌ای آمدند که جای هیچ گونه سوال و شبهه‌ای برای معاندان انقلاب و نظام نگذاشت، مردم انچنان حضور خود را نشان دادند که در شعبه‌های اخذ رای حتی در زمان‌هایی که  پیش بینی می‌شد حضور مردم کمتر باشد، باید مدتها در صف ایستاد.

به حسینه شهداء باغ رهرای بوشهر که شعبه 35 انتخابات در آنجا دائر بود رفتم . صفوف مردم برای شرکت در انتخابات آنجا هم فشرده بود.

مشارکت دو برابر سال 88 است

مسئول این شعبه به خبرنگار مهر گفت: در این شعبه اخذ رای دو هزار تعرفه انتخاباتی تحویل داده شده است و این در حالی است که تا ساعت 19بیش از 1200تعرفه آن مصرف شده بود.

وی بیان کرد: تعداد تعرفه‌هایی که در انتخابات سال 88 به این شعبه داده بودند بیش از دو برابر است و پیش بینی می‌شود با این ازحام جمعیتی که شاهد هستیم از 2هزار تعرفه هم فراتر برود.

حسین دریایی که برای رای دادن به این شعبه مراجعه کرده بود گفت: حدود نیم ساعت است در صف برای رای دادن ایستاده ام و تا رسیدن به صندوق حدود نیم ساعت دیگربا ید در صف بایستم.

وی افزود : تاکنون در سه انتخابات ریاست جمهور شرکت کرده‌ام ولی این دوره از انتخابات حضور مردم بی نظیر است.

وی در سوالی مبنی بر اینکه چرا مردم این دوره بیشتر آمده‌اند، بیان داشت: مردم احساس کردند دشمنان فکر می‌کنند با مشکلات اقتصادی پای انقلابمان نیستیم آمدیم بگوییم مشکلات دیگر جامعه با انقلاب و نظام جداست در هر صورت برای دفاع از نظام در صحنه خواهیم آمد.

خوشحالم که می‌تونم در سرنوشت کشورم شرکت کنم

سیامک پسر هیجده ساله‌ای که در شعبه37 اخذ رای  قصد رای دادن داشت گفت: برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنم اولا خوشحالم که می‌تونم در سرنوشت کشورم شرکت کنم، دوما خواستم به دوستان نظام بگویم که وطنم، نظامم و کشورم دوست دارم نمی گذارم طعمه گرگانی همچون امریکا و انگلیس شود.

در شعبه‌ای دیگر نیز با زن سالخورده‌ای که تاب ایستادن نداشت مصاحبه کردم، این زن در شعبه اخذ رای مسجد جامع عطار، شناسنامه و کارت ملی خود را تحویل داده بود و تا نوبتش برسد در گوشه‌ای از مسجد نشسته بود.

وی که فاطمه نام داشت گفت: تاکنون در همه انتخابات شرکت کرده‌ام بگونه‌ای که اگر شناسنامه‌ام نگاه کنی جای مهر زدن دیگر نداره.

وی علت حضور دائم خود در انتخابات را حمایت از نظام و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این دوره که شرکت کردم بیشتر خواستم رئیس جمهوری انتخاب کنم که توجهی به جوانان بیکار بکند واقعا به تنگ آمدیم سه تا جوان بیکار و تحصیل کرده دارم که دوتا دختر و یک پسر دارم امیدوارم رئیس جمهور، اول به وضعیت بیکاری جوانها توجه کند.

در اکثر شعبه‌های اخذ رای با کمبود تعرفه انتهاباتی روبرو بودیم

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: حضور مردم در انتخابات بگونه‌ای است که در اکثر شعبه‌های اخذ رای با کمبود تعرفه انتهاباتی روبرو بودیم و تاکنون سه بار رای گیری تمدید شده است.

محمدحسن پرآور اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده مردم سراسر استان تاکنون حضوری باشکوه در انتخابات داشته‌اند و به فضل خدا تا پایان زمان انتخابات شاهد این حضور متراکم خواهیم بود.

وی افزود: امروز از ساعت 4.5 صبح تمام فرمانداران و بخشداران تمهیدات لازم را اندیشیدند تا صندوق‌های رای در ساعت مقرر در محل شعب مستقر شود

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در تمام شهرستان‌ها شاهد برگزاری انتخابات راس ساعت مقرر بوده‌ایم و تاکنون هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات نداشته‌ایم .

حضور مردم رفته رفته گسترده‌تر می‌شود

استاندار بوشهر هم که از روند برگزاری انتخابات بازدید می‌کرد گفت: مردم استان بوشهر با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خلق حماسه سیاسی را محقق کردند.

فریدون حسنوند اظهار داشت: انتخابات در استان بوشهر از همان آغاز رای‌گیری مطلوب و با نشاط برگزار شد و حضور پرشور مردم در شعبه‌های اخذ رای نشانگر خلق حماسه سیاسی در استان بوشهر است.

وی از برنامه‌ریزی و عملکرد مطلوب فرماندهی انتظامی استان بوشهر در انتخابات قدردانی کرد و گفت: هوشیاری و فعالیت‌های مطلوب فرماندهی انتظامی استان بوشهر با همکاری سایر نیروهای امنیتی در مراحل مختلف انتخابات، باعث شد فضایی بسیار خوب و با نشاط در استان فراهم شود.

استاندار بوشهر پیش‌بینی کرد: در ساعات باقی‌مانده از رای‌گیری با امنیت بسیار خوبی که ایجاد شده است، حضور مردم گسترده‌تر و خلق حماسه سیاسی ماندگار شود.

امنیت کامل بر شعب اخذ رای حکم‌فرما است

فرمانده انتظامی استان بوشهر هم گفت: این نیرو امنیت لازم برای یک‌هزار و 454 صندوق اخذ رای را در این استان فراهم کرده، به گونه‌ای که برای هر صندوق سه تا هشت نفر نیرو تعیین شده است.

حیدر عباس زاده کنترل طرح‌های ترافیکی از دیگر وظایف فرماندهی انتظامی استان بوشهر ذکر و بیان کرد: امروز در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در کلیه شهرها به ویژه در مرکز استان بوشهر طرح‌های ترافیکی اجرا شده‌است که با هماهنگی بعمل آمده در صورتیکه نیاز به نیروی جدید باشد از عزیزان دریابانی استفاده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهرتاکید کرد: امروز حضور مردم در انتخابات بسیار خوب و مطلوب بوده که این حضور در امنیت کامل فراهم شده است تا حماسه سیاسی در سطح کشور و استان بوشهر محقق شود.

گزارش: امین رجب‌زاده

عکس: رضا عنصر سیار

کد خبر 2076667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha