۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸

بازتاب انتخابات در رسانه های پاکستان/ 

برنامه هسته ای و اقتصاد 2 چالش رئیس جمهور منتخب 

 برنامه هسته ای و اقتصاد 2 چالش رئیس جمهور منتخب 

رسانه های پاکستانی در گزارشهای متعدد خود با اشاره به حضور گسترده ایرانی ها پای صندوق های رای اعم از داخل یا خارج از کشور به چالش های رئیس جمهوری منتخب در 4 سال آتی پرداختند. 

پاکستان تایمز 

پاکستان تایمز نیز در گزارشهای متعدد به پوشش اخبار انتخابات ایران پرداخت و نوشت: ایرانی های مقیم پاکستان روز گذشته به کنسولگری ایران در کراچی آمده و آرای خود را پای صندوق های رای انداختند.

این رسانه پاکستانی در گزارشهای دیگر مطالبی تحت عنوان "آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران با هدف انتخاب جنشین احمدی نژاد"، "تمدید 5 ساعته زمان انتخابات در تهران" و "حمایت خاتمی از حسن روحانی نامزد اصلاح طلب" را تیتر کرد.

پاکستان تایمز در مطلبی می نویسد: اصلاح طلبان ایرانی به رهبری محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق حمایت خود را از نامزدی حسن روحانی اعلام کردند که این به نشانه تلاش آشکار اصلاح طلبان برای جذب آرای افرادی است که در پی آزادی های فردی هستند.

این رسانه پاکستانی در ادامه به بیانیه خاتمی اشاره کرده و می نویسد: مسئولیت سنگینی را در رابطه با کشورم و سرنوشت مرم ایران به دوش دارم و رای خود را به برادر عزیزم دکتر حسن روحانی می دهم.

 نیشن

روزنامه نیشن نیز در آخرین مطلب خود درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران به مشارکت بالای مردم دراین انتخابات اشاره کرده و می نویسد: حضور مرم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار باشکوه و گسترده بود. 

این روزنامه پاکستانی در مطلبی دیگر اقتصاد و برنامه هسته ای ایران را از جمله چالش های مهم رئیس جمهوری منتخب معرفی می کند.

نیشن که از زمان آغاز زمان رای گیری در حوزه های اخذ رای به پوشش لحظه به لحظه اخبار انتخابات پرداخته، کشیده شدن انتخابات به دور دوم را دور از ذهن ندانست و اعلام کرد احتمال برگزاری دور دوم و رقابت میان حسن روحانی و محمد باقر قالیباف وجود دارد.

دیگر روزنامه پاکستانی از جمله جنگ، آسوشیتد پرس پاکستان، بلوچستان پست، پاکستان تریبون، دیلی اکسپرس، داون، لاهور پست، پاکستان آبزرور نیز در گزارشهای متعدد به حماسه سیاسی مردم ایران در یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و لبیک گفتن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کردند. 

کد خبر 2076961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha