۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

جایزه بهترین رمان تاریخی به مالزی رفت

جایزه بهترین رمان تاریخی به مالزی رفت

هیلاری مانتل نویسنده بریتانیایی و برنده دو جایزه بوکراز دریافت جایزه بهترین رمان‌های تاریخی که با عنوان جایزه سر والتر اسکات شناخته می‌شود، باز ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، «باغ مه غروب» نوشته تان توان انگ از مالزی که در رقابت بوکر در کنار هیلاری مانتل قرار داشت و در رقابت با آن شکست خورد، این بار با پشت سر گذاشتن رقبا، جایزه سروالتر اسکات را دریافت کرد.

خانم مانتل که برای رمان «سالن گرگ» در سال 2010 اولین جایزه والتر اسکات را به خود اختصاص داده بود، نتوانست این موفقیت را با رمان تاریخی «جسدها را بالا بیاورید» تکرار کند.

او که به عنوان یکی از 6 نامزد فهرست نهایی این رقابت شناخته شده بود، در کنار «اتاق توبی» نوشته پت بارکر، «دختران خدای جنگ» نوشته توماس کنیلی، «خیابان‌ها» نوشته آنتونی کویین و «مریول» نوشته رز ترمین، این جایزه را به نویسنده «باغ مه غروب» واگذار کرد.

«باغ مه غروب» نوشته تان توان انگ نویسنده مالزیایی که در سال 2012 موفقیت‌های بسیاری کسب کرده بود، در فهرست نهایی جایزه بوکر آسیا و در فهرست اولیه بوکر 2012 نیز جای داشت.
جایزه 25 هزار پوندی والتر اسکات یکی از 5 جایزه گرانقیمتی است که در بریتانیا اهدا می‌شود، به رمان‌های تاریخی که به زبان انگلیسی نوشته شده باشند و موضوع آنها حداقل به 60 سال پیش مربوط باشد، تعلق می‌گیرد.
این جایزه امسال چهارمین دوره خود را پشت سر گذاشت.

کد خبر 2076963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha