یک سیاستمدار آلمانی:

تحویل سلاح به شورشیان در سوریه به تشدید درگیریها می انجامد

تحویل سلاح به شورشیان در سوریه به تشدید درگیریها می انجامد

یک سیاستمدار آلمانی ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه را که اخیرا آمریکا اجازه آن را صادر کرده است سبب تشدید درگیریها و به خطر افتادن یافتن راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "راینر استینر"، سخنگوی سیاست خارجی حزب دموکرات آزاد آلمان در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" درباره تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال سلاح برای شورشیان به این بهانه که نظام سوریه سلاحهای شیمیایی علیه معترضان به کار برده است اظهار داشت: من بسیار به چنین اقدامی مشکوک هستم. ما به این ترتیب بیشتر از آنکه مسائل این کشور را حل کنیم مسئله ایجاد می کنیم.


وی افزود: شرایط در سوریه بسیار پیچیده است. هیچ کس نمی داند که سلاحهای ارسالی به این کشور در دستان چه گروهی قرار می گیرد. این سلاح ها می تواند همچنین علیه شرکای ما به کار برده شود.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه خاطر نشان کرد: چنین اقدامی از طرف غرب می تواند به گسترش درگیریها و سرایت آن به کشورهای دیگر منجر شود. همه اینها می تواند این هدف را که در کنفرانس سوریه یک راهکار سیاسی برای حل اختلافات در این کشور را در پیش گیریم به خطر اندازد.


وی در ادامه درباره پاسخ آلمان به این پیشنهاد ایالات متحده مبنی بر اینکه ما با احترام این تصمیم را ملاحظه می کنیم گفت: این یک پاسخ دیپلماتیک مناسب را نشان می دهد که به این مفهوم نیست که دولت آلمان با این دیدگاه آمریکا موافق است.


استینر در ادامه با ابراز تاسف درباره از هم گسیختگی مخالفان سوری و اینکه نتوانسته اند راهکاری برای هماهنگی بیابند، اظهار داشت کنفرانس ژنو 2 باید هر چه سریعتر برگزار شود.

وی همچنین نبود توافق و هماهنگی در گروههای مخالف سوری را دلیل دیگری برای مخالفت خود با ارسال سلاح برای آنها دانسته و تاکید کرد که با تشدید درگیریها در این کشور(از طریق ارسال سلاح) ما به راهکار صلح نزدیکتر نمی شویم.


وی همچنین درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه گفت: یک منطقه پرواز ممنوع عملیات نظامی گسترده تری را می طلبد. کسی که تن به چنین اقدامی می دهد باید آماده باشد تا با دفاع هوایی ارتش سوریه به صورت مستقیم رو در رو شده و آن را شکست دهد. چنین امری مداخله نظامی بیشتر در این کشور را به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب چنین خطری بسیار بالاست که متحدان اسد نیزدر این کشور دست به مداخله نظامی بزنند و درگیریها شدت پیدا کند.

کد خبر 2076979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha